Reklama

DlaHandlu.pl – wiadomości handlowe, FMCG, ecommerce, franczyza, sieci handlowe

Reklama

Zalando: 40-proc. wzrost wartości sprzedanych towarów w II kw.

Wartość sprzedaży towarów (GMV) w Zalando w II kwartale tego roku wzrósł o 40 proc. r/r, do 3,8 mld euro. Przychody grupy wyniosły 2,7 mld euro, wobec 2 mld euro rok wcześniej. Wzrost był wspierany przez utrzymujący się silny popyt konsumentów na oferty internetowe.
Reklama
  • GMV wzrosła o 40,0% do 3,8 mld euro w drugim kwartale; skorygowana marża EBIT 6,7 proc.
  • Wzrost napędzany przez utrzymujący się silny popyt konsumentów na oferty online i coraz większą popularność usług platformowych przez partnerów.
  • Zalando podtrzymuje prognozy na 2021 r.

Zalando zyskuje nowych klientów

W ciągu ostatnich dwunastu miesięcy do platformy Zalando dołączyło ponad 10 milionów aktywnych klientów, co dało 44,5 miliona aktywnych klientów na koniec drugiego kwartału. Średnia liczba zamówień na aktywnego klienta osiągnęła nowy rekordowy poziom 5,0. Klienci pozyskani w pierwszym okresie blokady w 2020 r. nadal byli bardzo aktywni, również ze względu na stopniowe znoszenie ograniczeń wywołanych pandemią i ponowne otwieranie sklepów przez cały kwartał.

Marki i detaliści nadal przyspieszali swoją działalność online za pośrednictwem platformy Zalando. Program partnerski GMV silnie rósł, o ponad 100% rok do roku w pierwszej połowie 2021 r. Było to spowodowane napływem nowych partnerów i zwiększonym zaangażowaniem w akcje, a także udaną internacjonalizacją istniejących partnerów. Na koniec I półrocza 2021 r. blisko 4700 sklepów stacjonarnych było aktywnych w programie Connected Retail i sprzedawanych za pośrednictwem platformy Zalando. Marki również intensywniej korzystały z rozwiązań Zalando Fulfillment Solutions i Zalando Marketing Services, aby zwiększyć sprzedaż, zwiększyć satysfakcję klientów i budować wartość marki.

Spółka podtrzymuje prognozy

Zalando osiągnęło solidną rentowność w drugim kwartale, ze skorygowanym EBIT w wysokości 184,1 mln euro i marżą 6,7%. Zalando zainwestowało znacznie więcej w pozyskiwanie klientów i marketing marki, aby w pełni wykorzystać możliwości popytu w drugim kwartale tego roku, po tym jak firma znacznie ograniczyła działania marketingowe w drugim kwartale 2020 r.

Zalando podtrzymuje swoje prognozy na rok budżetowy 2021. Oczekuje się, że GMV wzrośnie o 31-36% do 14,0-14,6 mld euro, a przychody wzrosną o 26-31% do 10,1–10,5 mld euro. Opierając się na znakomitych wynikach i utrzymujących się korzyściach w zakresie stopy zwrotu w pierwszej połowie tego roku, firma oczekuje teraz skorygowanego EBIT w górnej połowie ustalonego przedziału 400-475 mln euro. Oczekuje się, że nakłady inwestycyjne wyniosą około 350 mln euro (wcześniej 350-400 mln euro). 

Reklama

Lista tagów

Zobacz komentarze (0)

Proszę podać imię
Proszę wpisać treść komentarza
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.