Reklama
Partner portalu

DlaHandlu.pl – wiadomości handlowe, FMCG, ecommerce, franczyza, sieci handlowe

Reklama

Zalando: Branża modowa potrzebuje systemowych zmian

- W celu oddzielenia naszego rozwoju od wpływu na środowisko, musimy tworzyć modę, która jest zaprojektowana tak, by służyła dłużej i mogła być poddawana recyklingowi. Dążymy do tego, aby klienci jak najdłużej korzystali ze swoich ubrań - informuje Zalando.
Reklama

- Jesteśmy pierwszym przedstawicielem platform e-commerce, który dołączył do grona Infinited Fiber. Wcześniej nawiązaliśmy współpracę z platformą innowacji w zakresie zrównoważonej mody, Fashion for Good, berlińskim startupem, circular.fashion w celu stworzenia kapsułowej kolekcji "redeZIGN for Circularity"oraz fundacją Ellen MacArthur, by przyspieszyć rozwój gospodarki cyrkularnej w modzie. Niedawno zaprezentowaliśmy drugą kolekcję "redeZIGN for circularity" w ramach marki własnej ZIGN, rozbudowując ją z 5 do 50 sztuk, a tym samym odpowiadając na zapotrzebowanie klientów na bardziej zrównoważoną modę. Nawiązaliśmy także współpracę z nowojorską firmą technologiczną EON, która zapewnia cyfrowe podstawy do identyfikacji przedmiotów w całym cyklu ich życia, umożliwia ich odsprzedaż, naprawę, ponowne wykorzystanie i recykling. W październiku rozpoczynamy pilotażowy program pielęgnacji i naprawy ubrań w Berlinie, który będzie wykorzystywał usługi logistyczne Zalando Premium do odbierania i dostarczania produktów do lokalnych dostawców usług naprawczych. W tym pilotażowym programie Zalando nawiązało współpracę z Save Your Wardrobe, firmą technologiczną koncentrującą się na demokratyzacji dostępu do tego typu usług poprzez cyfrową infrastrukturę i możliwość dokonywania rezerwacji, dzięki czemu zapewnia ona łączność z lokalnymi dostawcami. Model cyrkularny Save Your Wardrobe wspiera istniejących lokalnych dostawców i małe firmy, zwłaszcza w czasie postpandemicznym - podała firma.

Zmniejszyć ślad węglowy

Redukcja emisji dwutlenku węgla należy do problemów złożonych, a w przemyśle modowym istnieją różne źródła generujące ślad węglowy. Emisje występują w całym łańcuchu wartości, tj. w produkcji, logistyce, usługach partnerskich oraz użytkowaniu i utylizacji produktu przez klientów. Znaczna większość jest generowana na etapie produkcji. Pozostałe emisje pochodzą z własnych lub kontrolowanych źródeł, takich jak gaz do ogrzewania biur i magazynów czy – w przypadku emisji pośrednich – z zakupionej energii elektrycznej dla wspomnianych miejsc. 

- Mając świadomość procesu i jego wpływu na środowisko, stale podejmujemy kroki w celu zmniejszenia wszystkich generowanych emisji. W naturalnej konsekwencji, wraz z wprowadzeniem naszej strategii do.MORE w październiku 2019 r. zobowiązaliśmy się do neutralności pod względem emisji dwutlenku węgla z naszych własnych operacji, dostaw, zwrotów i opakowań, a w 2020 roku do wyznaczenia celów opartych na najnowszych badaniach naukowych. Udaje się to nam osiągać dzięki środkom redukcji emisji dwutlenku węgla oraz kompensacji wszelkich pozostałych i nieuniknionych emisji w wyniku zakupu kompensacji CO 2 z projektów usuwania dwutlenku węgla. Dodatkowo, w naszych biurach i centrach dystrybucyjnych w Niemczech i Polsce, przeszliśmy na niemal w 100% odnawialne źródła energii. Przeprowadzamy pilotaż przyjaznych dla klimatu opcji dostawy na ostatniej mili i dążymy do "polityki jednej paczki". Pilotażowo wprowadzamy także automatyczne łączenie zamówień klientów. Do tej pory zrealizowaliśmy w ten sposób już ponad milion zamówień. Dzięki naszemu modelowi Connected Retail integrujemy z kolei punkty na ostatniej mili, aby usprawnić dostawę. Ponadto, wspieramy ideę cyrkularności w modzie poprzez umożliwienie użytkownikom ponownego wykorzystania i wystawiania odzieży używanej na platformie w ramach kategorii. Wprowadziliśmy obowiązek oceny zrównoważonego rozwoju dla wszystkich marek sprzedających na platformie. Jesteśmy również w trakcie zbierania danych na temat aktywności społecznych i środowiskowych od naszych partnerów za pomocą zestawu narzędzi Higg Brand and Retail Module - wyjaśnia Zalando.

Reklama

Lista tagów

Zobacz komentarze (0)

Proszę podać imię
Proszę wpisać treść komentarza
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.