PARTNER PORTALU

Zalando chce obsługiwać 10 proc. rynku wartego 450 mld euro

Autor: MK 16 marca 2021 11:35

Zalando chce obsługiwać 10 proc. rynku wartego 450 mld euro Na zdjęciu stacjonarny sklep Zalando, fot. materiały prasowe

Zalando ambitnie dąży do zwiększenia GMV do ponad 30 miliardów euro do 2025 roku. W perspektywie długoterminowej, firma aspiruje do obsługi ponad 10% europejskiego rynku mody wartego 450 miliardów euro.

W 2020 roku, Zalando osiągnęło 10,7 mld euro GMV, co oznacza wzrost o 30,4% rok do roku, dzięki rekordowemu poziomowi pozyskiwania nowych klientów i znakomitym wynikom Programu Partnerskiego. Przychody w tym samym okresie wzrosły o 23,1% do 8 mld euro. Zalando odnotowało skorygowany EBIT w wysokości 420,8 mln euro, co odpowiada marży w wysokości 5,3%.

W 2020 roku, Zalando zwiększyło swoją bazę aktywnych klientów o 25% do 38,7 mln, dzięki wzmocnieniu swojego zaangażowania w relacje z klientami na obecnych rynkach. Ponadto, Zalando rozszerzy swoją obecność w Europie o osiem kolejnych krajów: Chorwację, Estonię, Łotwę, Litwę, Słowację i Słowenię w 2021 roku; Węgry i Rumunię w 2022 roku.

W czwartym kwartale 2020 roku Program Partnerski odpowiadał za 24% GMV Zalando. Na koniec 2020 roku, ponad 2 400 sklepów dołączyło do platformy poprzez program Connected Retail. Program bardzo szybko się rozwija – tylko do końca lutego dołączyło do niego kolejne ponad 3 400 sklepów.

"Rozwój Connected Retail pokazuje jak wartościowa dla sprzedawców jest kombinacja sprzedaży zarówno offline, jak i online" - mówi co-CEO Zalando David Schneider. "W minionym roku branża stanęła w obliczu wielu wyzwań, a my byliśmy świadkami głębszego zaangażowania ze strony partnerów Zalando. Niezmiernie wspieramy sprzedawców, którzy szukają sposobów na przeniesienie swojego biznesu do sfery online".

Rada nadzorcza powołała Astrid Arndt na nowo utworzone stanowisko Chief People Officer na posiedzeniu zarządu 15 marca 2021 r. Astrid Arndt kieruje zespołami People & Organization w Zalando od 2019 roku, a do firmy dołączyła w 2018 roku. Obecny dyrektor ds. Technologii, Jim Freeman, będzie wprowadzał na rynek i rozwijał ofertę konsumencką Zalando w nowo utworzonej roli Chief Business and Product Officer. David Schröder nadal będzie nadzorował rozwój finansowy grupy jako dyrektor Finansowy. Współzałożyciel Zalando i obecny co-CEO Rubin Ritter będzie aktywnie wspierał zespół aż do jego odejścia po walnym zgromadzeniu.

Podobał się artykuł? Podziel się!






BĄDŹ NA BIEŻĄCO


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 8372
Ilość aktualnych ofert: 488070

POLECANE OFERTY

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane
  • Max

    29,99

  • Śr

    13,21

  • Min

    5,29

ProduktySklepyRegiony


Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.