Zalando kupuje pakiet większościowy w Highsnobiety

- Zalando pozyskało pakiet większościowy w Highsnobiety, wpływowej globalnej marce mediowej z zakresu mody i lifestylu
- Highsnobiety będzie działać jako strategiczny kreatywny konsultant Zalando, wzmacniając możliwości platformy w obszarze inspirującego storytellingu i komponowania asortymentu
- Highsnobiety zachowa niezależność redakcyjną, a także pełną autonomię pracy agencji kreatywnej przy niezmienionej strukturze zarządzania
Połączenie sił oraz wykorzystanie wzajemnie uzupełniających się atutów – kulturowego znaczenia marki Highsnobiety, jej autorytetu w dziedzinie mody, wiedzy i umiejętności storytellingu z know-how Zalando w obszarze e-commerce, a także z możliwościami operacyjnymi platformy – będzie stanowiło duży krok w kierunku realizacji tego planu.
Highsnobiety będzie kontynuować niezależną działalność
Możliwości Highsnobiety pomogą w realizację ambicji Zalando, aby wpleść inspirujące doświadczenia w ścieżkę zakupową klienta, tworząc ekscytujące i angażujące środowisko online zarówno dla konsumentów, jak i marek. Z kolei dołączenie Highsnobiety do Zalando, pozwala na wykorzystanie wiedzy i zasobów platformy do rozwoju własnych możliwości w zakresie e-commerce.
Marka Highsnobiety została założony w Berlinie w 2005 roku przez Davida Fischera, jako blog zapowiadający trend wzajemnego przenikania się streetwearu z luksusową modą. Dziś Highsnobiety to działalność wydawnicza, doradztwo kreatywne i platforma handlowa. Współpraca z Highsnobiety przyspieszy realizację ambicji Zalando, aby stać się najlepszym miejscem dla streetwearu, nowoczesnego luksusu i źródłem inspiracji modowych, zwłaszcza dla młodszych, podążających za modą konsumentów.
Zalando i Highsnobiety łączą siły
- Nasze możliwości wesprą zaangażowanie Zalando w dostarczanie modowych inspiracji i że wspólnie możemy kreować przyszłość contentu oraz handlu - powiedział David Fischer, założyciel i CEO Highsnobiety.
W ramach umowy Highsnobiety zachowa swoją autonomię redakcyjną i kuratorską, a działalność wydawnicza i agencyjna pozostanie w pełni niezależna. Highsnobiety będzie nadal kierowane przez dwóch dyrektorów zarządzających, Davida Fischera i Jürgena Hopfgartnera, a założyciel David Fischer zachowa mniejszościowy pakiet udziałów w firmie.
Strony uzgodniły też, że nie będą ujawniać szczegółów finansowych. Przy tej transakcji, Highsnobiety korzystało z doradztwa Liontree, V14 - Vogel, Heerma & Waitz oraz Taxess. Natomiast Zalando doradzały firmy White&Case, PwC i McKinsey.