Reklama

DlaHandlu.pl – wiadomości handlowe, FMCG, ecommerce, franczyza, sieci handlowe

Zalando z usługą sprzedaży odzieży używanej już w Polsce

Zalando uruchomił nową usługę Pe-owned, pozwalającą klientom na kupowanie i sprzedaż odzieży używanej. Polska jest jednym z pierwszych krajów, w którym oferta została wprowadzona. Zalando udostępniło usługę także w Niemczech, Hiszpanii, Belgii, Francji i Holandii.

Reklama

Za granicą konsumenci chętniej sprzedają niż kupują ubrania używane. W Polsce natomiast 62% ankietowanych to jednocześnie sprzedawcy i nabywcy odzieży używanej.

Najpopularniejszymi kategoriami używanej odzieży, którą kupujemy są: odzież damska, obuwie i odzież dziecięca. Spośród badanych rynków europejskich Polacy chętnie kupują ubranka dla dzieci z drugiej ręki – 61% ankietowanych wskazało je jako najpopularniejszą kategorię, podczas gdy europejska średnia wynosi 40%. Najpopularniejszym zakupem odzieży używanej  w Polsce była garderoba damska, sięgając 78% (średnia 70%).

Najpopularniejszym czynnikiem, decydującym o zakupie odzieży używanej w Europie jest chęć zawarcia korzystnej transakcji. Stosunek jakości do ceny w przypadku ubrań z drugiej ręki jest często dużo korzystniejszy niż dla produktów prosto ze sklepowej półki. Ankietowani wskazywali również na pragnienie, aby dać ubraniom drugie życia oraz wspieranie zrównoważonego handlu jako główne czynniki decydujące o zakupie używanego asortymentu. Dla Polskich klientów, kluczowe okazały się ponadto przystępne ceny garderoby dziecięcej.

Europejczycy jako niewygody kupowania ubrań z drugiej ręki najczęściej wskazywali: drogie opłaty pocztowe (31%), trudny bądź niemożliwy zwrot zakupów (30%), kiepska jakość zdjęć produktów (27%), za mało szczegółowy opis produktów (26%), długotrwałe szukanie potrzebnych artykułów (25%), indywidualnych sprzedawców, którzy nie wydają się godni zaufania (24%). Polacy za największe bariery dla zakupów odzieży używanej wymieniali: niskiej jakości zdjęcia produktów (34%), ubogie opisy (40%) i kupiony produkt niezgodny z opisem (26%).

Reklama

Lista tagów

Zobacz komentarze (0)

Proszę podać imię
Proszę wpisać treść komentarza
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum