Założyciel Alibaby Jack Ma nie pokazuje się publicznie od dwóch miesięcy

Założyciel platformy handlowej Alibaba, chiński miliarder Jack Ma nie pokazał się publicznie od dwóch miesięcy – podała w poniedziałek agencja Reutera, zwracając uwagę, że chińskie władze nasiliły działania wymierzone w jego rozległe imperium biznesowe.
Ma, jeden z najsławniejszych chińskich przedsiębiorców, nie wystąpił między innymi w ostatnim odcinku stworzonego przez siebie telewizyjnego konkursu, w którym zgodnie z planem miał zasiadać w jury. Jego nieobecność wywołała falę spekulacji w zachodnich sieciach społecznościowych.
Założyciel Alibaby nie pokazuje się publicznie od końca października, gdy na forum w Szanghaju skrytykował chiński system regulacji finansowej i państwowe banki. Później urzędnicy wstrzymali planowany debiut giełdowy należącej do Alibaby spółki Ant Group o wartości 37 mld USD.
Przeczytaj także:
Według dziennika "Financial Times" Ma został w listopadzie zastąpiony przez inną osobę w roli jurora konkursu dla przedsiębiorców "Africa's Business Heroes". Rzeczniczka Alibaby oświadczyła, że zmiany dokonano, ponieważ termin programu kolidował z innym punktem harmonogramu.
Nieobecność Ma w przestrzeni publicznej wywołała ożywioną dyskusję na Twitterze, który jest w Chinach kontynentalnych zablokowany, ale nie stała się gorącym tematem w chińskich sieciach społecznościowych, które podlegają cenzurze - zauważa Reuters.
Przeczytaj także:
"Myślę, że powiedziano mu, żeby trzymał się w cieniu. To dość niezwykła sytuacja, bardziej związana z samą skalą Ant i drażliwością (tematów związanych z) regulacjami finansowymi" - ocenił pracujący w Pekinie prezes firmy konsultingowej BDA China Duncan Clark.


- 11:31 Bio Planet wprowadza się do Leszna
- 11:22 Badanie: 41 proc. pracujących zdalnie miało dodatkowe koszty zorganizowania...
- 11:19 Nowy dyrektor w sieci Aldi. Od 2000 r. pracował dla Lidla
- 11:07 Stokrotka otworzy w 2021 r. ponad 100 sklepów
- 11:06 Upadłości firmy w dobie pandemii: Mamy do czynienia z pewnego rodzaju kołem...
- 10:58 Fitjob chce znaleźć pracę studentom
- 10:30 Cocodrillo zamknie kilka sklepów w centrach handlowych. Woli ulice
- 10:27 Aldi rusza z przebudową wybranych marketów
-
PKD sklepów franczyzowych nie uprawnia ich do tarczy, pomimo, że nie mogą...
-
Chiny: Xi pisze list do byłego szefa Starbucksa i zachęca do poprawy relacji...
-
Raport EEC Review: Żywność w dostawie czy subskrypcji?
-
W którą stronę pójdzie transformacja galerii handlowych?
-
Biedronka: Na opakowaniach produktów pojawi się komunikat o segregacji śmieci
-
Analitycy: Popyt na materiały remontowo-budowlane utrzyma się
- 1 Rząd Francji sprzeciwia się przejęciu Carrefoura przez kanadyjski koncern...
- 2 Ekspert: Celem podatku handlowego jest wyrównywanie szans mniejszych firm
- 3 Wynagrodzenie na stanowisku kasjer w Kaufland wzrośnie do max. 4100 zł brutto
- 4 InPost przewiduje wzrost udziału e-commerce w sprzedaży detalicznej w Polsce...
- 5 UOKiK wszczął postępowania wobec Kauflandu, Eurocashu i Intermarche
- 6 Tesco Polska wygrywa w sądzie spór o tytuł prawny do centrum handlowego
-
Hybrydowy kongres, czyli EEC w 2021 roku
-
Raport EEC Review: Żywność w dostawie czy subskrypcji?
-
Rusza rejestracja na EEC Trends!
BĄDŹ NA BIEŻĄCO
OGŁOSZENIA
PRACA W HANDLU
TYP OFERT »POLECANE OFERTY
SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH
Drogi Użytkowniku!
W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).
Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.
Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).
Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.
Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.
Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.