Zmiana modelu handlu główną przyczyną sukcesu sektora magazynowego
Dynamiczny rozwój e-commerce wpłynął pozytywnie na rozwój rynku magazynowego w Polsce - mówi Renata Osiecka, partner zarządzająca Axi Immo Group i opowiada o trendach, które będą widoczne w 2021 roku.
Do pierwszego lockdownu klienci robili zakupy głównie z centrach handlowych. Pandemia wymusiła dywersyfikację modelu sprzedaży.
- Zmiana modelu handlu jest główną przyczyną sukcesu sektora magazynowego. Wielu klientów w pandemii po raz pierwszy zrobiło zakupy przez Internet i wielu z nich na stałe zmieni swoje przyzwyczajenia - mówi Renata Osiecka, partner zarządzająca Axi Immo Group.
Przeczytaj także:
Pandemia przyczyniła się również do szybkiego rozwoju firm kurierskich, producentów opakowań, sieci paczkomatów. Firmy, które do tej pory nie sprzedawały on-line, błyskawicznie weszły na nowy rynek.
Polski rynek magazynowy jest liderem w regionie Europy Środkowo-Wschodniej. - Obecnie pod względem podaży nowej powierzchni jesteśmy na 2-3 miejscu w Europie. Wyprzedzają nas Niemcy, natomiast z Holandią ex aequo. Klienci doceniają w Polsce niższe koszty pracy i stawki czynszów. Przykładem może być niedawna transakcja w Świebodzinie, gdzie klient e-commerce wynajął 200 tys. mkw., skąd będzie obsługiwał zarówno Polskę, jak i kraje ościenne - podkreśla Renata Osiecka.
Przeczytaj także:
W 2021 roku popyt na powierzchnie magazynowe nadal będzie napędzała branża e-commerce i sektory ją wspierające, czyli branża kurierska, opakowania, logistyka. - Branża farmaceutyczna, w związku z nowymi szczepionkami, na pewno też będzie silną grupą najemców - tłumaczy Renata Osiecka.
Ekspertka Axi Immo na pytanie o to, czy 2021 rok będzie należał do inwestycji typu big box czy raczej SBU i logistyki ostatniej mili, podkreśla, że dużo zależy od tego, które projekty otrzymają finansowanie od banków. - Jednak trend ostatniej mili jest widoczny już od dawna w całej Europie. W Polsce widzimy rozwój tych projektów przy dużych miastach, w Warszawie, Wrocławiu, Trójmieście i będzie widoczny również w tym roku - podsumowuje.


Materiał chroniony prawem autorskim - zasady przedruków określa regulamin.
- Śr 21:32 ZPPHiU: Ponowne obostrzenia w handlu doprowadzą do kolejnych upadłości...
- Śr 21:28 Był eBay, jest Allegro, nadchodzi Amazon...
- Śr 19:29 Kaufland otwiera drugi market w Zielonej Górze. To 226. sklep sieci
- Śr 17:31 Minister zdrowia: Od 27 lutego zasłanianie ust i nosa będzie możliwe tylko...
- Śr 17:28 Od soboty zamknięte hotele i galerie w Warmińsko-Mazurskim; w pozostałych...
- Śr 17:16 W Gdańsku muszą zniknąć słupy z gigantycznymi logotypami. Sieci odwołują się
- Śr 17:06 Przedstawicielka Galerii Warmińskiej: Decyzja o lockdownie to nasza tragedia
- Śr 17:02 Mały Głód wkracza w świat gamingu
-
Biedronka walczy w UE o soki Riviva
-
Założenia kodeksu: Franczyzobiorca będzie mógł rozwiązać umowę za 3...
-
Rafał Brzoska na EEC Trends: Za chwilę wprowadzimy produkt, który zmieni rynek
-
Żabka inwestuje w zautomatyzowane centrum logistyczne pod Warszawą
-
Quiosque ucieka przed skutkami pandemii do Grupy Immobile
-
Vollmart, nowa marka hard dyskontów w Polsce. Co na to Walmart?
- 1 PRCH: Potrzebujemy handlowych niedziel, można to pogodzić z przestrzeganiem...
- 2 Anna Prymakowska w zarządzie OEX E-Business. Wcześniej kierowała zarządem...
- 3 Rafał Brzoska na EEC Trends: Za chwilę wprowadzimy produkt, który zmieni rynek
- 4 SPAR otrzyma do 25 mln euro pożyczki z EBOiR, m.in. na restrukturyzację PiP
- 5 Dino, Specjał, Eurocash - zobacz, ile firmy otrzymały pomocy publicznej
- 6 SPAR rusza z kampanią promującą polskich dostawców
-
Rafał Brzoska na EEC Trends: Za chwilę wprowadzimy produkt, który zmieni rynek
-
937 sklepów Carrefoura w Polsce ze spadkiem sprzedaży o 0,6 proc
-
Tarcza Finansowa 2.0. Jak skutecznie sięgnąć po pomoc?
BĄDŹ NA BIEŻĄCO
OGŁOSZENIA
PRACA W HANDLU
TYP OFERT »POLECANE OFERTY
SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH
Drogi Użytkowniku!
W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).
Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.
Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).
Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.
Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.
Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.