Reklama
Partner portalu

DlaHandlu.pl – wiadomości handlowe, FMCG, ecommerce, franczyza, sieci handlowe

Reklama

Zostało mniej niż 100 dni do rozpoczęcia obowiązywania Rozporządzenia 1169/2011

Już za niecałe 100 dni przepisy Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) nr 1169/2011 w sprawie przekazywania konsumentom informacji na temat żywności będą obowiązywać na terenie Polski i całej Unii Europejskiej. Na duże zmiany w etykietowaniu produktów przygotowują się producenci i sieci handlowe - szczególnie te, prowadzące sprzedaż internetową.
Reklama

Zwłaszcza w tym segmencie sprzedawcy szykują się na trzęsienie ziemi: do tej pory nie było regulacji określających, jakie informacje na temat sprzedawanych w sklepie online produktów należy udostępniać. Od grudnia będzie zupełnie inaczej: konsument będzie musiał mieć dostęp do tak ważnych danych jak dokładny skład produktu, lista składników alergennych i wielu innych danych z etykiety artykułu spożywczego. Według nowego prawa, klient sklepu internetowego powinien mieć możliwość dowiedzenia się tego samego o produkcie, który kupuje, co klient stojący przy półce w tradycyjnym sklepie.

Handel online w Polsce rozwija się w najszybciej spośród wszystkich krajów w Europie - wartość zakupów, które Polacy robią przez Internet, wzrasta z roczną dynamiką ok. 16-17%. Wyjątkowo szybko Polacy przekonują się do zakupów spożywczych w Internecie - duża w tym zasługa firmy Brandbank, dostawcy danych produktowych na witryny 70 polskich e-sklepów. Klienci doceniają obecność kompleksowych informacji o produkcie i naturalne zdjęcia przedstawiające rzeczywisty artykuł, co minimalizuje ilość reklamacji i przekłada się na wyjątkowo duże zadowolenie z tej formy zakupów.

Na szybko rosnące wymagania rynku, który przyciąga coraz więcej klientów i wymaga stałego zwiększania nakładów pracy, Brandbank zareagował rozszerzeniem skali działań. Jako jedyna firma w Polsce jest w stanie dostarczać sieciom handlowym kompletne dane artykułów spożywczych, spełniające wymagania nowego Rozporządzenia UE nr 1169/2011, które znacznie rozbudowuje wymagany dotychczas zakres informacji - zwłaszcza przy sprzedaży na odległość. Obecnie kwestia rozpoczęcia obowiązywania Rozporządzenia to najważniejsze wyzwanie stojące przed producentami żywności, jak i wszystkimi internetowymi sklepami ją oferującymi. Do 13 grudnia 2014 r. każdy produkt spożywczy w Polsce musi przejść korektę etykiety, aby uwzględniała ona nowe wymogi - np. składniki alergenne muszą być specjalnie wyróżnione pośród innych składników. Dokładnie w takiej samej formie informacje o produkcie muszą być prezentowane w e-sklepie.

Tak ogromna operacja wymaga potężnego nakładu pracy, zarówno dla producentów, jak i dla sprzedawców - i tu nieocenione stają się usługi Brandbanku. Każdy e-sklep spożywczy może zbudować automatyczne połączenie z bazą danych Brandbank, w której kilkadziesiąt tysięcy produktów spożywczych posiada kompletne dane z opakowania i aktualne zdjęcia. Z Biblioteki Produktowej Brandbank dane sprzedawanych produktów wystarczy automatycznie pobrać i wyświetlić na swojej witrynie, nie martwiąc się już o ich aktualizowanie - to również pozostaje w gestii Brandbanku.

Reklama

Lista tagów

Zobacz komentarze (1)

Proszę podać imię
Proszę wpisać treść komentarza
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.