Reklama
Partner serwisu

DlaHandlu.pl – wiadomości handlowe, FMCG, ecommerce, franczyza, sieci handlowe

Zrobotyzowane punkty odbioru wyliczyły swój niski ślad węglowy

Eksperci Delipop, międzynarodowej inwestycja polskiej spółki technologicznej Retail Robotics wskazują, że zapotrzebowanie na dostawy ostatniej mili stale rośnie i do 2030 roku zwiększy się o 78% na całym świecie.
Reklama

Obecnie szacuje się, że e-commerce będzie rósł z roku na rok, a do 2025 r. będzie wart 7 385 bilionów dolarów w skali globalnej (źródło: eMarketer).

 Według World Economic Forum rosnący popyt na e-commercowych dostawach spowoduje w tym samym czasie o 36% więcej pojazdów dostawczych w centrach miast, wzrost emisji CO2 o 6 milionów ton i o 21% większe zanieczyszczenie powietrza.

Model Delipop – pierwsza na świecie multibrandowa sieć punktów do odbioru zakupów spożywczych, która od zeszłego roku połączyła swoje siły z francuskim Carrefourem i Monoprix wskazuje, że dostawy do punktów zmniejszają ilość emisji gazów cieplarnianych na jedno zamówienie o 77% w porównaniu z dostawą do domu i o 92% w porównaniu z zakupami wykonanymi przez konsumenta w hipermarkecie, z dojazdem własnym samochodem osobowym.

Według raportu efekt hubu, czyli koncentracji zamówień z wielu sieci w jednym punkcie Delipop, jest równoznaczny z dostarczeniem przez 1 kuriera nawet 200-300 zamówień dziennie, w stosunku do średniej ilości 14-25 zamówień dostarczanych przez 1 kuriera w ramach modelu dostawy do domu. Oznacza to 20-krotne zwiększenie wydajności kurierów w dostawach miejskich.

Delipop jest oparty na zrobotyzowanej technologii Arctan, dostarczanej przez polską firmę Retail Robotics.

 

Reklama

Inteligentny e-commerce

KATOWICE MCK
25-27 KWIETNIA 2022
WWW.EECPOLAND.EU

Lista tagów

Zobacz komentarze (0)

Proszę podać imię
Proszę wpisać treść komentarza
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum