Reklama

DlaHandlu.pl – wiadomości handlowe, FMCG, ecommerce, franczyza, sieci handlowe

Reklama

Zrównoważony rozwój coraz ważniejszy w e-commerce

Ograniczenie śladu węglowego działalności logistycznej jest pozytywnym zjawiskiem, które skupia na sobie uwagę branży. Skrócenie tras kurierów, decentralizacja procesów, optymalizacja biznesu czy korzystanie z automatów do odbioru przesyłek przekładają się na obniżenie kosztów ostatniej mili - mówi Łukasz Łukasiewicz, operations manager SwipBox Polska.
Reklama

Trendy rynkowe są natomiast na bieżąco kształtowane przez potrzeby czy preferencje konsumentów. Zwyczaje zakupowe ulegają zmianom podobnie jak opcje zarządzania przesyłką kurierską.

- Jeszcze niedawno wśród kupujących znajdowały się przede wszystkim osoby młodsze. Pandemia wymusiła jednak na bardziej dojrzałych konsumentach przeniesienie swoich preferencji do Internetu. Mobilne zakupy sprzed monitora komputera lub smartphone’a są również kanałem zarządzania doręczeniem. Na rynku nie brakuje łatwych w obsłudze aplikacji umożliwiających bezpośredni kontakt z kurierem, co stanowi kolejne udogodnienie. Pandemia uprościła wiele procedur oraz przełożyła się na wdrożenie nowych usług. Nikogo nie dziwi już doręczenie przesyłki pod drzwi i bez podpisu. Digitalizacja procesów ostatniej mili kurierskiej jeszcze bardziej usprawniła pracę kurierów. Innym obszarem do zagospodarowania pozostaje zrównoważony rozwój. Odpowiedzialne podejście do biznesu, korzystanie z narzędzi redukujących zużycie energii ze źródeł nieodnawialnych wpływa korzystnie nie tylko na wizerunek, ale przede wszystkim na środowisko, które dla wszystkich nadal musi mieć kluczowe znaczenie - podsumowuje Łukasz Łukasiewicz.

Reklama

Lista tagów

Zobacz komentarze (0)

Proszę podać imię
Proszę wpisać treść komentarza
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.