Żywność w sieci zamawia co dziesiąty internauta

Autor: dlahandlu.pl 24 listopada 2020 10:57

Żywność w sieci zamawia co dziesiąty internauta fot, shutterstock

Już 76% osób korzystających z internetu wybiera się na zakupy online co najmniej raz w miesiącu, a tylko 4% deklaruje, że nie robi tego w ogóle. Klienci w sklepach wirtualnych najczęściej kupują ubrania, sprzęt RTV/AGD oraz kosmetyki i perfumy. Żywność zamawia już co dziesiąta osoba – wynika z badania zleconego przez CBRE.

Eksperci firmy prognozują, że w tym roku udział zakupów online w całkowitej sprzedaży będzie wynosić aż 10%, co przekłada się także na wzrost zapotrzebowania firm na powierzchnię magazynową.

- Skokowy wzrost sprzedaży e-commerce miał bezpośredni wpływ na popyt na powierzchnię logistyczną w Polsce. W pierwszych trzech kwartałach 2020 roku wynajęto rekordowe 3,7 mln mkw. przestrzeni magazynowej. Umowy z sektora e-commerce stanowią 11% całkowitego popytu, natomiast udział ten jest w rzeczywistości wyższy. Po pierwsze, logistycy, odpowiadający za jedną czwartą popytu na powierzchnię magazynową, często świadczą usługi na rzecz firm sprzedających online. Po drugie, znaczna część przedsiębiorstw z branży handlowej, która odpowiada za 32% popytu, posiada dystrybucję wielokanałową i część swojej powierzchni magazynowej przeznacza na sprzedaż e-commerce – mówi Beata Hryniewska, szefowa Działu Powierzchni Magazynowych i Logistyki w CBRE.

Z badania zrealizowanego na zlecenie CBRE wynika, że 40% internautów w Polsce w związku z epidemią koronawirusa częściej kupuje produkty online. Zmiany w tym zakresie nie zauważyło 47% z nas. Zdecydowana większość konsumentów zakupy online robi co najmniej raz w miesiącu. Tylko 21% zapytanych decyduje się na wirtualne zakupy rzadziej niż raz w miesiącu, a 4% nie robi tego w ogóle. Co ciekawe, 3% osób buszuje po wirtualnych sklepach codziennie, a 11% nawet kilka razy w tygodniu. Wzrost zainteresowania konsumentów zakupami online przekłada się na rosnącą penetrację rynku e-commerce. Jak prognozuje CBRE, ze względu na lockdown oraz ograniczenia w handlu, sprzedaż online osiągnie w Polsce 10% udziału w całkowitej sprzedaży w 2020 roku.

Najczęściej przez internet kupujemy ubrania (55%), sprzęt RTV i AGD (43%) oraz kosmetyki i perfumy (40%). Tuż za podium znalazły się książki i płyty (36%) oraz artykuły przemysłowe (30%). Co czwarta osoba buszuje w internecie w poszukiwaniu zabawek dla dzieci, a 13% kupuje biżuterię. Konsumenci nadal nie są przekonani do zakupów spożywczych online. 

Podobał się artykuł? Podziel się!






BĄDŹ NA BIEŻĄCO


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 6821
Ilość aktualnych ofert: 488070

POLECANE OFERTY

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane
  • Max

    4,15

  • Śr

    2,66

  • Min

    2,38

ProduktySklepyRegiony


Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.