Reklama
Partner portalu

DlaHandlu.pl – wiadomości handlowe, FMCG, ecommerce, franczyza, sieci handlowe

Zakaz handlu w niedziele stwarza nowe możliwości dla e-commerce

E-commerce, tylko w tym roku, otrzyma dodatkowe 23 dni sprzedażowe. Jeśli pod uwagę weźmie się również czas świąteczny, to liczba ta wzrośnie do 31 ponadprogramowych dni handlowych. W kolejnych latach, dodatkowego czasu będzie jeszcze więcej. W 2019 roku sklepy internetowe będą dostępne przez 36 dodatkowych niedziel. Łącznie ze świętami osiągną jednak poziom aż 48 dni. Od 2020 roku natomiast, e-commerce otrzyma ogółem dodatkowe 54 doby.
Reklama

 - Nadprogramowe dni, w których sklepy internetowe będą dostępne dla swoich klientów, staną się ważną siłą napędową polskiego rynku e-commerce. W sieci pojawi się nowa grupa użytkowników. Będą to osoby, które do tej pory jeszcze nie dokonywały zakupów online. Ponadto, uwaga marek, skupi się jeszcze bardziej na rozwiązaniach e-commerce, które pozwolą klientom na komfortowe zakupy - stwierdza Jarosław Kubisiak, dyrektor zarządzający i-systems

Według różnych źródeł, wartość polskiego e-commerce szacowana była na 36-40 mld złotych. Ponadto, zaobserwować można, że udział sprzedaży online w ogólnym rynku handlu z roku na rok systematycznie rośnie. Nowe możliwości spowodują jeszcze szybszy wzrost. Firmy, które nastawione były wyłącznie na sprzedaż w sklepach stacjonarnych, podejmą decyzję o otwarciu nowego kanału sprzedaży, umożliwiającego handel online. Sieci handlowe, u których e-commerce nie stanowił do tej pory ważnego źródła dochodów, rozważą potrzebę rozwoju istniejących systemów sprzedaży online.

- Granica między sprzedażą online i offline już praktycznie nie istnieje. Te same produkty jednego dnia klienci kupują w sklepie stacjonarnym, a innego poprzez sklep internetowy czy serwis aukcyjny. Całodobowa dostępność e-commerce, względem nowych przepisów, sprawi, że omnichannel nabierze jeszcze większego niż do tej pory znaczenia - zauważa Paweł Szewczyk z zarządu i-systems.

Strategia sprzedaży wielokanałowej przestała być możliwością, a stała się standardem. Chcąc sprostać oczekiwaniom współczesnych klientów, warto zatem pomyśleć o sprzedaży tradycyjnej i w sieci jako ofercie, która powinna wzajemnie się uzupełniać, a nie z sobą konkurować.

 

Reklama

Lista tagów

Zobacz komentarze (0)

Proszę podać imię
Proszę wpisać treść komentarza
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum