PARTNER PORTALU
  • Partner portalu: EY

Adam Ringer: Galerie zaczynają być cieniem swojej dawnej wielkości

Property News 4 czerwca 2020 09:28

Adam Ringer: Galerie zaczynają być cieniem swojej dawnej wielkości Galerie zaczynają być cieniem swojej dawnej wielkości, tylko ich właściciele jeszcze tego nie chcą zrozumieć - uważa Adam Ringer, twórca i prezes sieci kawiarni Green Cafe Nero. Fot. PTWP.

Pandemia rozłożyła handel na łopatki. Znajomi, którzy otworzyli ponownie, po przymusowym dwumiesięcznym zamknięciu lokale w centrach handlowych, mówią: jeden wielki płacz. Tak im się wiedzie. Galerie zaczynają być cieniem swojej dawnej wielkości. Niestety ich właściciele jeszcze tego nie chcą zrozumieć. Mamy w nich dziewięć kawiarni. Otworzyliśmy tylko jedną, bo właściciel rozumie powagę sytuacji i chce nam wyjść naprzeciw. Inni straszą nas karami. Negocjacje są ciężkie. To jest droga przez mękę – opowiada Adam Ringer, twórca i prezes sieci kawiarni Green Cafe Nero.

Codziennie na Facebooku publikujecie listę czynnych kawiarni. Według jakiego klucza otwieracie poszczególne lokale? 

Adam Ringer, twórca i prezes sieci kawiarni Green Cafe Nero: Są trzy klucze. W pierwszej kolejności otwieramy te z największymi ogródkami, ponieważ tak naprawdę możemy wykorzystać zaledwie 40 proc. naszych siedzisk. Ogłoszenie przez rząd zniesienia limitu osób nic nie znaczy, bo w dalszym ciągu musimy zachować dwumetrowy dystans między stolikami oraz w kolejkach do baru, czyli dalej jest limit. Drugą wskazówką do otwarcia kawiarni jest nasza ocena tego, w której z nich najszybciej uda się odbudować obroty. Obecnie najgorzej jest w centrum miasta i w biurowcach. Nasze flagowe lokalizacje: na Marszałkowskiej, na Placu Unii, na Nowym Świecie czy na Placu Konstytucji – świecą pustkami. Mamy tam spadki obrotów o 60-70 proc. Średnio sprzedaż mamy niższą niż rok temu o 50 proc. Za to najlepiej Green Cafe Nero radzi sobie na przedmieściach, na przykład w retail parkach w Skoroszach i w Legionowie. 

To ciekawe, bo przed pandemią było zupełnie odwrotnie, prawda? 

Dokładnie tak. Dzisiaj w centrum w ogóle nie ma ludzi. Na obrzeżach w niektórych lokalizacjach idzie nam świetnie, nawet lepiej niż rok temu. Oprócz tego zmieniło się tempo sprzedaży: nie ma rannego ruchu. Dopiero po południu i wieczorem przychodzą klienci. Trzecim kluczem do otwarcia kawiarni jest stopień zaawansowania negocjacji czynszowych z wynajmującymi. 

To pewnie jest droga przez mękę? 

Tak. Niektórzy w tym gronie oczekują, że będziemy płacić stawki ustalone przed epidemią za okres kiedy nasza działalność była zakazana (od połowy marca do połowy maja) i teraz – podczas społecznej kwarantanny. Tymczasem jest to absolutnie nie do zrealizowania. Bardzo trudno jest z właścicielami biurowców. Są to głównie niemieckie i szwajcarskie fundusze emerytalne. Zasłaniają się tym, że muszą dbać o pieniądze swoich inwestorów. Na szczęście trochę się to zmienia. Po tym jak udzieliłem wywiadu Süddeutsche Zeitung, otrzymaliśmy od właściciela dużego parku biurowego ciekawą propozycję. Jest także paru prywatnych wynajmujących, którzy nie chcą wywiązać się z podpisanej przez siebie umowy zawierającej zapis wyraźnie mówiący o tym, że jeśli nie możemy w lokalach prowadzić naszej normalnej działalności, to czynsz się nie należy.

Podobał się artykuł? Podziel się!

  • Wykończyli mały handel 2020-06-05 20:34:57

    Kochani i bardzo dobrze ! W końcu zrozumieją że galerie niczego dobrego do naszego życia nie wnosiły a tylko naganiały a wręcz wymuszały obowiązek pogoni za czymś czego nie potrzebujemy ! Ludzie po kilku miesiącach spokojnego życia zrozumieli że kolejny ciuch, kolejna szmata i następne buty im nie potrzebne. Ważna jest rodzina, bliskość i kontakt z innymi a do tego służy przyroda, parki, góry a nie galerie...

ZOBACZ WSZYSTKIE (1)

WYBRANE DLA CIEBIE






BĄDŹ NA BIEŻĄCO


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 6953
Ilość aktualnych ofert: 424632

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 692

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane
  • Max

    5,32

  • Śr

    4,56

  • Min

    3,99

ProduktySklepyRegiony


Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.