Ambitne plany właściciela Lodolandii. Cel - tysiąc placówek

Autor: dlahandlu.pl 25 czerwca 2018 12:21

Sweet Gallery, właściciel marki Lodolandia, Kołacz na Okrągło i Bafra Kebab zamierza w ciągu dwóch lat w całej Polsce zwiększyć do 1 tys. liczbę swoich placówek. Firma, która zadebiutowała na rynku w 2013 roku ma aktualnie 470 punktów, a do końca roku przybędzie kolejnych 200.

– Już teraz mamy podpisanych 50 umów na lokalizacje, gdzie za chwilę uruchomimy placówki franczyzowe. Liczba ta ciągle rośnie, bo niemal codziennie rezerwujemy miejsca odpowiednie dla naszego konceptu biznesowego – mówi Marcin Olesiak, prezes zarządu Sweet Gallery. 

W najbliższych dwóch latach firma będzie się przede wszystkim koncentrować na rozwoju w małych miasteczkach już od 5 tys. mieszkańców, gdzie jest nisza w gastronomii i w rozrywce. Już teraz funkcjonuje tam kilkadziesiąt punktów Lodolandia, Kołacz na Okrągło i Bafra Kebab. – Placówki od początku działalności generują obroty zbliżone do punktów zlokalizowanych w dużych miastach. Nasze lody, gofry, kołacze i kebaby „wyciągają” mieszkańców małych miast z ich domów i ożywiają okolice – mówi Marcin Olesiak.

Sweet Gallery, niezależnie od rozwoju w małych miejscowościach, kontynuuje działania w dużych miastach. Firma otwiera swoje punkty przy centrach handlowych, w parkach i skwerach. – Zależy nam na miejscach aktywnych przez cały tydzień, również w niehandlowe niedziele. W przypadku centrów handlowych, wybieramy te, gdzie życie toczy się nawet „po godzinach”, np. w sąsiedztwie parków, skwerów, kin, kościołów itp. – mówi Marcin Olesiak. Jak podkreśla prezes firmy, franczyzobiorcy Lodolandii, sieci Kołacz na Okrągło, czy Bafra Kebab nie są na zawsze przywiązani do danej lokalizacji, jak w przypadku placówek stacjonarnych. Mobilne punkty, które są wizytówką Sweet Gallery mogą zmienić swoje dotychczasowe miejsce, gdy tylko zacznie spadać ruch i liczba klientów. – Zdarza się, że tam, gdzie w jednym sezonie biznes dobrze funkcjonował, w drugim może już nie spełniać naszych i franczyzobiorcy oczekiwań. Wówczas szukamy mu nowej lokalizacji. Chodzi o to, by partner niezależnie od miejsca generował sprzedaż na jak najwyższym poziomie – mówi Marcin Olesiak.

Koszt inwestycji w placówkę Lodolandia wynosi 109 tys. zł. Biznes lodowy można połączyć z konceptem Kołacz na Okrągło, co stworzy całoroczną działalność. Wówczas do przedsięwzięcia należy dorzucić 30 tys. zł. Zwrot inwestycji następuje po ok. dwóch sezonach.
Firma prowadzi intensywny rozwój za granicą. Obecnie Lodolandia jest na Słowacji (11 punktów na Słowacji), w Wielkiej Brytanii (2 punkty) i Niemczech (5 placówek) pod międzynarodową marką Ice and Roll.

Sweet Gallery pracuje również nad rozwojem i jakością oferty produktowej. Przykładem jest współpraca z Nestle, producentem takich smaków jak Lion i KitKat. – Jesteśmy jedyną firmą w Polsce, obok McDonald’sa z pozwoleniem od Nestle na sprzedawanie produktów z posypką Lion i KitKat oraz posługiwanie się ich logo. To bardzo przyciąga klientów. Aktualnie Lion i KitKat to najbardziej popularny smak w ofercie Lodolandii i Kołacza na Okrągło – mówi Marcin Olesiak. Jak dodaje, współpraca z Nestle uwiarygadnia działalność Sweet Gallery. – Zanim szwajcarska firma podpisała z nami umowę, wnikliwie sprawdziła jakość naszych produktów, funkcjonowania placówek oraz ich wygląd – dodaje Marcin Olesiak.

 

Podobał się artykuł? Podziel się!






BĄDŹ NA BIEŻĄCO


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 6078

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane
  • Max

    3,99

  • Śr

    3,47

  • Min

    2,85

ProduktySklepyRegiony


Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.