AmRest ze stratą 41,6 mln euro po I kw. 2020.

Autor: PAP Biznes 16 maja 2020 11:53

AmRest ze stratą 41,6 mln euro po I kw. 2020. Społeczny lockdown mocno odbił się na wynikach AmRestu, który zarządza m.in, siecią KFC i Pizza Hut. Fot. Shutterstock

Grupa AmRest miała w I kwartale 2020 roku 41,6 mln euro straty netto jednostki dominującej wobec 3,7 mln euro zysku rok wcześniej - podała spółka w raporcie kwartalnym. EBITDA AmRestu spadła o 44,5 proc. do 42,6 mln euro.

Marża EBITDA AmRestu spadła w I kwartale o 7 p.p. do 10,3 proc.
 
Marża EBITDA w regionie CEE spadła o 4,7 p.p. do 15,8 proc., a w Rosji spadła o 3,4 p.p. do 15,3 proc. Marża EBITDA w Europie Zachodniej wyniosła 6,7 proc. wobec 15,3 proc. rok wcześniej. Największy spadek rentowności spółka zanotowała w Chinach, gdzie marża była ujemna, na poziomie minus 2,4 proc. wobec 23,8 proc. marży przed rokiem.
 
Sprzedaż grupy AmRest wyniosła w I kwartale 411,9 mln euro, co oznacza spadek o 7,4 proc. rdr.
 
Spadek wyników to efekt ograniczenia działalności w związku z pandemią COVID-19, najpierw w Chinach, a potem w Europie.
 
Jak podano w raporcie, w okresie styczeń-luty przychody grupy wzrosły o 13,8 proc., a z wyłączeniem rynku chińskiego o 16,4 proc. rdr. W marcu przychody spadły jednak o 45 proc.
 
Marża EBITDA w okresie styczeń-luty była niższa o 0,2 p.p. rdr. Po wyłączeniu wyników Chin, marża EBITDA była 0,4 p.p. wyższa, co - w ocenie spółki - pokazuje siłę biznesu, nie uwzględniając wpływu szoków zewnętrznych związanych z pandemią.
 
Dług netto, z wyłączeniem zobowiązań z tytułu leasingu wg MSSF 16, wyniósł na koniec marca 629,8 mln euro, co dało wskaźnik zadłużenia na poziomie 3,62. Jak podano, grupa złamała tym samym jeden z bankowych kowenantów, ale 14 maja otrzymała od banku, pod pewnymi warunkami, tzw. waiver.
 
Jak podano, grupa jest w kontakcie z bankami finansującymi.
 
Ponadto, AmRest korzysta z dostępnych, rządowych programów wsparcia. Negocjuje też warunki umów najmu, rozmawia z dostawcami.
 
Spółka zrewidowała również plany inwestycyjne dotyczące nowych otwarć, redukowała koszty stałe.
 
"Grupa ciągle analizuje dynamiczne zmiany otoczenia i dostosowuje działalność, by zminimalizować ryzyko przerwania ciągłości biznesu. Nie można jednak wykluczyć, że dalsze rozprzestrzenianie się pandemii COVID-19 i jej konsekwencje mogą mieć znaczący negatywny wpływ na działalność grupy" - podała spółka, dodając, że z powodu wielu niewiadomych obecnie trudno ten wpływ wiarygodnie oszacować.
 
Na koniec marca otwartych było w ograniczonym zakresie ok. 1,1 tys. restauracji grupy, czyli około połowa, z czego 760 świadczyło usługi delivery. Pozostałe lokale były zamknięte decyzjami administracyjnymi albo z powodu braku uzasadnienia biznesowego.
 
Jak podała spółka w komunikacie prasowym, obecnie działa w różnym zakresie około 70 proc. lokali.
 
"Wraz ze stopniowym, ponownym otwarciem rynków w drugim kwartale, zauważyliśmy już w ostatnich tygodniach poprawę na poziomie przychodów" - powiedział, cytowany w komunikacie, prezes Mark Chandler.

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE






BĄDŹ NA BIEŻĄCO


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 6716
Ilość aktualnych ofert: 436943

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 692

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane
  • Max

    0,39

  • Śr

    0,29

  • Min

    0,23

ProduktySklepyRegiony


Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.