PARTNER PORTALU

Badanie: Piekarnie coraz częściej wybierane jako miejsce konsumpcji

Autor: dlahandlu.pl 29 maja 2018 10:28

Naturalność składników, własna receptura oraz obniżona zawartość cukru to dla Polaków korzystających ze słodkiej oferty lokali kluczowe czynniki wyboru. Co dziesiąty badany zwraca uwagę na zawartość glutenu czy laktozy. Najczęściej Polacy na coś słodkiego idą do lodziarni. Co ciekawe piekarnie i kawiarnie wybierane są przez Polaków w takim samym stopniu – wynika z badania ARC Rynek i Opinia.

Lodziarnia to zdecydowanie najczęściej wybierane miejsce na konsumpcję czegoś słodkiego, zwłaszcza przez ludzi młodych – do 30-tego roku życia. Ich popularność maleje wraz ze wzrostem wieku respondentów. Z kolei kawiarnie częściej odwiedzają kobiety (74% w porównaniu do 66% mężczyzn). Widoczna jest istotna rola piekarni jako miejsc, gdzie można skonsumować ciastko czy inny słodki wyrób.

Polacy, wybierając coś słodkiego, najczęściej zwracają uwagę na naturalność składników. Co czwarty badany zwraca uwagę na ekologiczność produktu, co dziesiąty – na aspekty dietetyczne związane z obecnością glukozy czy laktozy.

Przeczytaj także:

Lodziarnie
W tym przypadku najważniejsza jest oferta rzemieślnicza, zróżnicowanie rodzajów lodów oraz nowe, nietypowe smaki – aż 56% osób mówi o chęci spróbowania nowych smaków owocowych, warzywnych i z przyprawami.

Cukiernie
W cukierniach najważniejsza jest atrakcyjna forma/ wygląd wyrobów, dużo przestrzeni, stolików, miejsc do siedzenia oraz wprowadzenie nowych, nietypowych smaków.

Kawiarnie
W kawiarniach priorytetami dla konsumentów są: oferta sezonowa (np. kawy mrożone na lato, herbaty rozgrzewające na zimę), dużo przestrzeni, stolików i miejsc do siedzenia oraz obecność ogródka.

Piekarnie
Najważniejsza dla klientów jest oferta rzemieślnicza, czyli produkcja własna wyrobów, na miejscu. Ponadto, konsumenci oczekują bogatej oferty słodkich wyrobów oraz nowych smaków pieczywa – np. z dodatkami: przyprawami, orzechami, owocami.

W ofercie dodatkowej lokali ze słodkościami klienci chętnie zobaczyliby słone, zdrowe przekąski, w szczególności świeżo wyciskane soki (89%), sałatki (69%), gotowe kanapki (65%) oraz słone tarty i inne przekąski na słono (67%).

Mężczyźni w większym stopniu cenią sobie w produktach słodkich tradycję, sprawdzone smaki, wysoką jakość. Kobiety z kolei nowoczesność, nowe smaki oraz korzystną cenę.

– Polacy chętnie odwiedzają miejsca, gdzie mogą skonsumować coś słodkiego. Na pewno ciekawym trendem jest to, że coraz częściej takim miejscem do konsumpcji jest piekarnia. Z naszego badania wynika, że jest ona równie często wybierana co kawiarnia. Z pewnością do takich zachowań przyczynił się rozwój piekarni w kierunku niedużych lokali, gdzie można skonsumować produkty na miejscu i dostać do nich kawę, herbatę czy sok. Warta podkreślenia jest również otwartość Polaków na nowe smaki – czy to lodów czy ciastek czy pieczywa. O ile lody o smaku chili czy ogórka jeszcze kilka lat temu mogły budzić kontrowersje, o tyle teraz respondenci otwarcie mówią, że czekają na nowości – komentuje Karolina Knyziak, badaczka z ARC Rynek i Opinia.

Badanie zostało zrealizowane przez ARC Rynek i Opinia metodą CAWI (ankiety online) na próbie 944 osób korzystających ze słodkiej oferty lokali.

 

Podobał się artykuł? Podziel się!






BĄDŹ NA BIEŻĄCO


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9205
Ilość aktualnych ofert: 488070

POLECANE OFERTY

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane
  • Max

    6,39

  • Śr

    4,78

  • Min

    3,99

ProduktySklepyRegiony


Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.