Reklama
Partner portalu

DlaHandlu.pl – wiadomości handlowe, FMCG, ecommerce, franczyza, sieci handlowe

Reklama

Co czeka gastronomię w 2022 roku?

Wraz z nasilającą się pandemią koronawirusa już wcześniej najbardziej dotknięte gałęzie gospodarki wracają do wspomnień z ostatniego lockdownu, a obecne już limity gości serwują właścicielom biznesów gastronomicznych mało przyjemne déjà vu. Co czeka branżę w roku 2022?
Reklama

Ponowny lockdown?

Państwa Unii Europejskiej podzieliły się w kwestii wprowadzania twardych lockdownów. Pamiętamy jeszcze radykalne decyzje o całkowitym zamknięciu punktów gastronomicznych 13 marca 2020 roku. Praca w formule dowozów zdziesiątkowała rynek, a najbardziej skutki koronawirusa odczuły działalności z segmentu MŚP.

Przywrócenie od 15 grudnia limitów do 30 proc. obłożenia lokali z możliwością obsługi większej liczby gości zaszczepionych dobrze nie wróży polskiej gastronomii. Choć nowa nisza w postaci osób z certyfikatami covidowymi faktycznie jest novum, które jest w stanie uratować część działalności, w momencie sezonowego piku, a więc 31 grudnia br. i 1 stycznia 2022 roku maksymalny limit to już tylko 100 osób – niezależnie, czy mówimy o gościach zaszczepionych, czy nie.

E-grocery i food-commerce

Doświadczenia twardego lockdownu oraz potencjalny powrót znacznie odczuwalnych obostrzeń sprawiają, że polski klient lokali gastronomicznych coraz częściej stawia na usługi zdalne – w tym e-groccery. Według Gemius na przestrzeni roku 2020 zakupów spożywczych online dokonało niemal 20 proc. krajowych internautów. To już i tak spory segment konsumentów, który byłby jeszcze większy, za sprawą modyfikacji technologicznych oraz nowych strategii biznesowych samych restauratorów.

Sama idea food-commerce z kolei to przestrzeń jeszcze szersza niż wykorzystanie technologii mobilnych. Na holistyczne podejście do obrotu kulinariami – zarówno tradycyjnym, jak i tym zdalnym – stawia Marcin Wachowicz, twórca m.in. sieci AïOLI oraz novum na stołecznej mapie gastronomicznej – Sing Sing.

Klienci kapitałem branży gastro

W centrum swojej filozofii Wachowicz stawia właśnie klientów, którzy będą największym kapitałem roku 2022. Według restauratora najbliższe miesiące są sprawdzianem dla całej branży, który zweryfikuje, w jakim stopniu dotychczasowego założenia lokali gastronomicznych mają przełożenie na przyszłość sektora.

- Mimo niezaprzeczalnych wyzwań – zarówno tych pozytywnych, jak i negatywnych – jestem dobrej myśli, jeśli chodzi o krajową myśl biznesową w naszej branży. Już teraz widzimy, że klienci chcą mądrego zagospodarowania nowych trendów. Mam nadzieję, że rok 2022 będzie dla całego sektora owocnym sezonem – podkreśla Marcin Wachowicz z Sing Sing.

 

Reklama

Lista tagów

Zobacz komentarze (0)

Proszę podać imię
Proszę wpisać treść komentarza
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.