Danone dołącza do akcji Too Good To Go

Do prawie 3 tys. partnerów Too Good To Go, z takich branż jak hotele, restauracje, kawiarnie i sklepy, oraz prawie 900 tys. klientów, dołącza firma z branży mlecznej i roślinnej – Danone. To pierwszy tego typu partner aplikacji do walki z marnowaniem żywności w Polsce, który udowadnia, że każdy może dołączyć do ruchu pogromców marnowania jedzenia.
- Too Good To Go to aplikacja, która sprawdzi się w każdym rodzaju biznesu spożywczego. Chcemy współpracować wszędzie tam, gdzie marnuje się żywność, zarówno w lokalnym warzywniaku, jak i u międzynarodowego producenta, jakim jest Danone – podkreśla Anna Kurnatowska, Country Managerka Too Good To Go.
Już od dziś Pogromcy Marnowania Jedzenia mogą wyszukać paczki-niespodzianki od Danone, w których znajdą m.in. jogurty oraz produkty pochodzenia roślinnego, ze zbliżającą się datą przydatności do spożycia. Uratowane produkty, mieszkańcy Krakowa i okolic, będą mogli odebrać w lokalach gastronomicznych Partnera akcji – sieci Restauracji Olimp należącej do Gastromall Group.
Szacuje się, że w każdej sekundzie, przez cały rok, wyrzucamy do kosza blisko 153 kilogramy żywności w całym łańcuchu produkcji żywności, z czego aż 92 kg w polskich domach. Dlaczego? Winna jest zazwyczaj data przydatności do spożycia produktu oraz zbyt duże zakupy, które robimy w nieprzemyślany sposób.
Too Good To Go zrzesza użytkowników we wspólnej walce z marnowaniem żywności, łącząc klientów z miejscami, w których zostało nadwyżkowe jedzenie. Aplikacja wystartowała w Danii w 2016 roku i od tamtej pory zyskała ponad 38,8 milionów użytkowników w 15 krajach. Wśród partnerów Too Good To Go w Europie są m.in.: Carrefour, Paul, Costa, czy sieć hoteli Accor i Scandic. W Polsce z Too Good To Go współpracują takie miejsca, jak: Carrefour, Auchan, Lindt, Starbucks, Pizza Hut, Olimp, A. Blikle, North Fish, Massolit, Natura Cold Press, MOD Donuts i wiele innych.