PARTNER PORTALU

Firmy cateringu dietetycznego korzystają na wzroście rynku

Autor: PB 14 kwietnia 2021 09:17

Firmy cateringu dietetycznego korzystają na wzroście rynku Fot. Shutterstock

Wartość rynku cateringu dietetycznego wzrosła w 2020 roku do około 1 mld zł, z 650 mln zł w 2017 roku. Segment ten nadal rośnie, o czym świadczą wyniki firm: Pomelo oraz Kukuła Healthy Food.

– 2021 rok zaczęliśmy z bardzo optymistycznymi wynikami finansowymi. Zanotowaliśmy wzrost zrealizowanych pakietów oraz 50% wzrost przychodów w stosunku do I kwartału 2020 roku.  W marcu 2020 roku przychód wynosił 2,1 mln złotych, a w tym roku jest to 3,1 mln złotych – mówi Bartłomiej Foszer, inwestor i doradca strategiczny cateringu Pomelo.

Z kolei Jakub Kukuła, pomysłodawca i założyciel cateringu dietetycznego Kukuła Healthy Food informuje, że w pierwszym kwartale tego roku oprócz wielu nowych klientów firma zaobserwowała znaczący powrót grona osób z pierwszego kwartału 2020 roku, które zapewne m.in. przez pracę zdalną,czy też niepewną sytuację zawodową zawiesiły w ubiegłym roku nasze abonamenty. - Od dłuższego czasu tzw. „lojalność klientów”, czyli kontynuację zamówień z miesiąca na miesiąc mamy na poziomie 90 proc. Zmodernizowaliśmy właśnie linię produkcyjną o nowe i jeszcze bardziej wydajne urządzenia. Jest to proces cykliczny, związany ze stale rosnącą liczbą zamówień. Aktualnie rozbudowujemy także halę produkcyjną, rozszerzamy obszar dostaw o nowe miejscowości i szykujemy się do premiery nowych programów dietetycznych – mówi Jakub Kukuła.

Catering Pomelo w marcu otworzył się na 50 nowych miejscowości w tym: Szczecin, Koszalin, Słupsk, Kołobrzeg, Elbląg, Olsztyn, Bydgoszcz, Toruń, Białystok. Firma nie zamierza zwalniać tempa, a wręcz je zwiększyć i planuje ekspansję do kolejnych miast i rozszerzenie obszar swoich dostaw o kolejne 50 miast. Zamierzają również rozszerzyć ofertę o 2 lub 3 nowe diety, które będą odpowiedzią na najnowsze trendy panujące na rynku dietetycznym. Zmianom ma również ulec system obsługi klienta, który będzie umożliwiał modyfikacje dziennego menu i wymianę dań.  Wszystkie te zmiany mają przyczynić się do utrzymania lub nawet zwiększenia tempa wzrostu z I kwartału.

Jak mówi Anna Foszer, coraz większą popularnością cieszą się diety wykluczające spożycie mięsa, wybiera je 25% klientów Pomelo.

W przypadku Kukuła Healthy Food, W piątce najpopularniejszych programów dietetycznych znalazła się po raz pierwszy „Dieta Tarczycowa”, w której całkowicie wyeliminowano gluten i laktozę, co oznacza zmianę w dotychczasowych preferencjach zakupowych klientów Kukuła Healthy Food. Tzw. diety specjalistyczne, czyli wykluczające np. gluten, laktozę, czy ograniczające nabiał w diecie są coraz popularniejsze wśród Polaków. Według badania „Jak odżywiają się Polacy? Kukuła Healthy Food 2020” już 13% Polaków wykluczyło z menu laktozę, a 6% całkowicie wyeliminowało z diety nabiał, posiłki bezglutenowe jada 12% respondentów a kolejne 7% planuje wykluczenie glutenu
z diety.







BĄDŹ NA BIEŻĄCO


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9401
Ilość aktualnych ofert: 488070

POLECANE OFERTY

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane
  • Max

    7,99

  • Śr

    7,38

  • Min

    4,99

ProduktySklepyRegiony


Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.