Reklama
Partner serwisu

DlaHandlu.pl – wiadomości handlowe, FMCG, ecommerce, franczyza, sieci handlowe

Fiskus: Firmowe szklanki piwa i cydru to reklama. Trzeba zapłacić podatek

Właściciel lokalu gastronomicznego, w którym można kupić piwo bądź cydr w firmowych szklankach producentów obu trunków, musi uiścić 10-proc. opłatę reklamową – wynika z interpretacji dyrektora KIS cytowanej przez Gazetę Prawną.
Reklama

Pytanie zadała spółka, która w umowie z producentem alkoholu zobowiązywała się nie tylko do sprzedaży jego napojów, ale i ich promocji. W związku z tym zmodernizowała pub, zamieszczając nazwy producenta w miejscach widocznych dla klientów. Piwo i cydr były serwowane tylko w firmowych szklankach i kuflach, opatrzonych odpowiednim znakiem towarowym. Producent płacił spółce po zakończeniu okresu rozliczeniowego odpowiednie wynagrodzenie, które powiększano o 10-proc. opłatę za reklamę alkoholu.

Zdaniem dyrektora Krajowej Informacji Skarbowej reklamą jest każda informacja o znakach towarowych producentów trunków wyskokowych, jeżeli jest publicznie rozpowszechniana. To oznacza, że opłatę reklamową musza uiszczać wszyscy, któzy w jakikolwiek sposób reklamują markę alkoholu lub nazwę i logo producenta.

Sprawę bada Gazeta Prawna.

Reklama

Lista tagów

Zobacz komentarze (1)

Proszę podać imię
Proszę wpisać treść komentarza
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum