Reklama
Partner portalu

DlaHandlu.pl – wiadomości handlowe, FMCG, ecommerce, franczyza, sieci handlowe

Fitkurier – nowy koncept franczyzowy, związany z cateringiem dietetycznym

Firma Mastergrupa, właściciel sieci pizzerii Stopiątka, uruchomiła nowy koncept franczyzowy Fitkurier związany z cateringiem dietetycznym. Miesięczny zysk z działalności jednego punktu Fitkurier może wynieść nawet 40 tys. zł. Spółka szacuje, że do końca przyszłego roku pod szyldem Fitkurier pojawi się 15 placówek.
Reklama

Marcin Ciesielski, prezes Mastergrupy oraz spółki Fitkurier szacuje, że na koniec bieżącego roku dochód spółek będzie większy od ubiegłorocznego o 30% proc. – W przyszłym roku spodziewamy się jeszcze lepszych wyników. Rozwój nowej sieci wzmocni obroty prawdopodobnie nawet do 20% proc. Wszystko jednak zależy od realizacji prognoz sprzedaży pojedynczych punktów Fitkurier – mówi Marcin Ciesielski.

Po roku działalności standardowy punkt Fitkurier z obsługi 150 klientów powinien generować 40 tys. zł zysku. – Jest to realny wynik, ponieważ franczyzobiorcy, zanim uruchomią biznes otrzymują od nas gotową bazę klientów. W ten sposób partnerzy zarabiają już od pierwszego dnia działalności – mówi Marcin Ciesielski. Firma prowadzi intensywną kampanię promocyjną każdego punktu co najmniej miesiąc przed jego otwarciem oraz później kontynuuje ją wraz z partnerem. Dzięki temu franczyzobiorcy mają stały dopływ nowych klientów.  

Koszt inwestycji w punkt Fitkurier bez remontu lokalu wynosi około 80 tys. zł. Tyle trzeba mieć w gotówce. Pozostałą część można sfinansować z kredytu, leasingu lub dotacji. Otwarcie placówki trwa zazwyczaj miesiąc, a czas zwrotu z zainwestowanej gotówki inwestycji franczyzodawca szacuje na 12 do 16 miesięcy. – Mamy już dwie umowy franczyzowe, natomiast do końca przyszłego roku pod szyldem Fitkurier pojawi się 15 placówek – zapewnia Marcin Ciesielski.

Szybki rozwój notuje również sieć pizzerii Stopiątka, która w 2019 roku powiększyła wynik sprzedaży o 35 proc. Do stycznia 2020 roku w sieci będzie ponad 60 punktów Stopiątka. – To nasz flagowy koncept, który zajmuje już szeregi najmocniejszych graczy w segmencie pizzerii – mówi Marcin Ciesielski. Stopiątka ma dwa formaty – restauracyjny i mniejszy w pełni zautomatyzowany, który działa pod szyldem Stopiątka Factory. – Stopiątka Factory funkcjonuje jak mała fabryka, wyposażona w maszynę taśmową, na której odbywa się produkcja pizzy. Pizzeria jest niewielka bo do 70 mkw. oraz zatrudnia zmianowo dwóch pracowników – mówi Marcin Ciesielski. Pomysł na Stopiątkę Factory powstał z potrzeby rozwoju w miejscach z dużym natężeniem ruchu, gdzie liczy się czas obsługi klienta i koszty najmu lokali oraz ograniczenie kosztów pracowniczych.

Reklama

Lista tagów

Zobacz komentarze (0)

Proszę podać imię
Proszę wpisać treść komentarza
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum