PARTNERZY PORTALU

Food Show 2018: Mała kulinarna ojczyzna – klienci chcą jeść to, co najlepsze w okolicy

www.portalspozywczy.pl 27 marca 2018 09:51

Food Show 2018: Mała kulinarna ojczyzna – klienci chcą jeść to, co najlepsze w okolicy Anna Wrona, Karolina Buczkowska-Gołąbek, Kuba Faron, Michał Sobieszuk, Wojtek Osiński, Mateusz Kręcina; fot. PTWP

Turyści oczekują interakcji i doświadczenia. Chwalmy się naszymi produktami i budujmy przemyślane oferty – mówili prelegenci debaty "Mała kulinarna ojczyzna – klienci chcą jeść to, co najlepsze w okolicy", która odbyła się w ramach FoodShow 2018.

Michał Sobieszuk, założyciel Eat Polska, podkreślił, że polska gastronomia jest teraz w ultraciekawym punkcie. – Przez to, że rozwój gastronomii został na kilkadziesiąt lat zastopowany, przez ostatnie 30 lat pojawiło się bardzo wielu kreatywnych szefów kuchni, którzy nie mają specjalnych ograniczeń w tym, co mogą budować. Jeżeli mają ochotę sięgnąć do korzeni, mogą wykreować kompletnie nową polską kuchnię. Można wziąć przepisy z XIX w. lub powojenne i zrobić je od nowa. Nie będzie żadnego mentora, który powie, że w polskiej kuchni się tak nie robi. Tak jest w kuchni francuskiej, gdzie ograniczenia są gigantyczne ze względu na to, jak wygląda cała spuścizna kulinarna– tłumaczył.

Mateusz Kręcina, szef kuchni i właściciel restauracji Strefa 321, przyznał, że restauratorzy muszą stawiać na interakcję z gośćmi oraz nauczyć budować wspólne oferty i nie traktować siebie wyłącznie jako konkurencji.

– Klienci szukają interakcji z gościem. Ta interakcja musi się dziać. Czy damy coś do ręki czy opowiemy historię jedzenia – tłumaczył.

Restaurator zwrócił uwagę, że wartością dodaną restauracji jest obsługa. – Jeżeli nie mamy obsługi, to zapomnijmy, że będziemy topową restauracją – przestrzegał. Wartością dodaną są również dzieci. – Sam mam trójkę i robię wszystko, by w mojej restauracji było wszystko dla dzieci. Nie muszę mieć sprecyzowanego menu, ale kelner ma wybadać potrzeby rodziców, żeby wiedzieć, co przygotować dla dzieci – mówił.

Kuba Faron na przykładzie Żurowni opowiedział o budowaniu marki bazującej na kuchni regionalnej: – Żurownia była w mojej głowie od dawna, ponieważ w mojej rodzinie od lat robi się zakwas na żur. To miał być koncept ściśle streetfoodpowy. Chcieliśmy pokazać, jak przemycić kuchnię śląską do czasów teraźniejszych. Czerpiemy z tradycyjnych przepisów kuchni śląskiej i staramy się to podać w jak najświeższej formie – mówił Faron.

Aby urozmaicić ofertę, lokal wchodzi w kooperacje z innymi kucharzami i restauracjami w oparciu o mieszanie kuchni śląskiej z kuchniami z całego świata.

– Mieliśmy edycję z Danielem Wanke, który robił żuramen. Teraz przyjaciel z Barowozu robił wegańską opcję kuchni Bliskiego Wschodu. Szykuje nam się fuzja kuchni śląskiej z kuchnią grecką – wymienił.

Dodał, że kuchnię śląską da się z powodzeniem przemycić do różnych innych kultur kulinarnych. Jest to niezwykle inspirujące, gdy można odkrywać nowe rzeczy, pracując na jednym produkcie.

Całość na portalspozywczy.pl

Podobał się artykuł? Podziel się!






BĄDŹ NA BIEŻĄCO


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 10732
Ilość aktualnych ofert: 488070

POLECANE OFERTY

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane
  • Max

    7,99

  • Śr

    5,90

  • Min

    3,20

ProduktySklepyRegiony


Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.