FoodBandits wkracza do gastronomii z „kuchnią duchów”

- FoodBandits wykorzystuje koncept tzw. ghost kitchen, które przygotowują posiłki, ale nie posiadają własnego lokalu.
- Startup tworzy marki wirtualnych restauracji, dostępnych tylko w dostawie - Bastardo Pasta, Wok’n’Roll i Los Hombres.
- Dania startupu dostępne są w 38 lokalizacjach w Polsce. Na początku 2023 r. firma planuje pojawić w kolejnych 62 miejscach.
Bastardo Pasta, Wok’n’Roll i Los Hombres
FoodBandits powstał w ubiegłym roku. Wykorzystuje koncept tzw. ghost kitchen, które przygotowują posiłki, ale nie posiadają własnego lokalu, do którego mogą przyjść goście.
Startup tworzy marki wirtualnych restauracji, dostępnych tylko w dostawie: włoską - Bastardo Pasta, azjatycką - Wok’n’Roll i meksykańską - Los Hombres. Wszystkie składniki do dań przygotowywane są w kuchni centralnej pod Warszawą, rozsyłane do sześciu centrów dystrybucyjnych i dostarczane do restauracji partnerskich.
Kucharze uczestniczą w szkoleniach i otrzymują handbooki, które pokazują krok po kroku, jak przygotować posiłki. Sporządzenie zamówienia wymaga wyłącznie podgrzania i wymieszania elementów, np. makaronu z jakościowym i dobrze doprawionym sosem.

Czytaj więcej
Chef's Ghost Kitchen - nowy gracz na rynku food deliverySieć fastfoodowa ghost kitchen
FoodBandits oferuje partnerom urządzenia do obsługi własnego systemu technologicznego, który zarządza zamówieniami, współpracując z takimi dostawcami, jak Uber Eats, Glovo, Wolt i Bolt Food, Pyszne.pl. Właściciele restauracji otrzymują dodatkowo wsparcie marketingowe i promocyjne oraz wyłączność na wyznaczonym terenie.
Startup zaczyna działać w modelu przypominającym sieć fastfoodową. Jest rozwiązaniem dla restauracji, które nie muszą zatrudniać dodatkowo wykwalifikowanych kucharzy, nie mają dużego obłożenia lub otwierają się w godzinach popołudniowych.
- Nie trzeba wynajmować lokalu i kupować sprzętu, żeby zacząć pracę w gastronomii - my wykonujemy 90% pracy. Przygotowujemy składniki, dajemy niezbędne instrukcje, opakowania i lokalizację na dostępnych agregatorach. Z naszego pomysłu skorzystały nawet osoby prywatne, które w swoich domach stworzyły ghost kitchen. Jeden z naszych partnerów gotował posiłki w mieszkaniu i osobiście zanosił sąsiadowi za płot - wyjaśnia co-founder FoodBandits, Jędrzej Franek.

Czytaj więcej
Ghost Burger - nowy koncept typu dark kitchenPięć restauracji tygodniowo
Pomysłodawcami FoodBandits są Jędrzej Franek (obecnie COO) i Marek Krupski (CEO). Jędrzej Franek ma 10-letnie doświadczenia w handlu międzynarodowym i jest twórcą popularnej marki produktów spożywczych na rynku afrykańskim. Przez wiele lat współpracował z sieciami największych supermarketów, jak Leroy Merlin, Bricoman, Bricomarche i Jula. Drugi współzałożyciel,
Marek Krupski, posiada 23-letnie doświadczenie w polskich i międzynarodowych firmach, jak MSD Polska, Philip Morris Polska, Małpka w obszarze zarządzania sprzedażą i doradztwa w zakresie optymalizacji kosztów. Jest również znanym aktorem z topowych produkcji telewizyjnych i serialowych.
Nad startupem pracuje 12-osobowy zespół. Dania startupu dostępne są w 38 lokalizacjach w Polsce. Na początku 2023 r. firma planuje pojawić w kolejnych 62 miejscach w całym kraju. Jaki informuje, pomimo kryzysu potrafi otwierać pięć restauracji tygodniowo.

Czytaj więcej
Krach w gastronomii, spadki ruchu nawet w fast foodach