PARTNER PORTALU
  • Partner portalu: EY

Green Caffe Nero wypłaci poszkodowanym rekompensaty

Autor: gazeta.pl 5 czerwca 2018 14:10

Green Caffe Nero wypłaci poszkodowanym rekompensaty Fot. materiały prasowe

Jak podaje inspekcja sanitarna, liczba osób zatrutych po zjedzeniu ciast w sieci kawiarni w Warszawie zwiększyła się z 24 do 31. Na sytuację zareagował prezes sieci, Adam Ringer. Opublikował wideo, w którym deklaruje rekompensaty dla poszkodowanych - podaje gazeta.pl

Z najnowszych danych Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego w Warszawie wynika, że do 5 czerwca zgłoszono ogółem 31 zachorowań spowodowanych zjedzeniem ciast w kawiarniach Green Caffe Nero w Warszawie. 17 osób przebywa w szpitalu.

"Wstępne wyniki badań u hospitalizowanych wskazują na bakterię salmonella z grupy D. Wśród osób przebywających w szpitalu znajduje się 2 dzieci - informuje Joanna Narożniak, rzecznik prasowy Państwowego Wojewódzkiego Inspektora Sanitarnego w Warszawie.

Rzeczniczka podaje, że inspekcja sanitarna prowadzi prowadzi dochodzenie epidemiologiczne w sprawie zbiorowego zatrucia pokarmowego w sieci Green Caffe Nero. "Podejrzanym i wskazanym przez osoby chore nośnikiem zakażenia były prawdopodobnie trzy rodzaje ciast z kremem niepoddanym obróbce termicznej (chałwowe, tort bezowy, ciasto „zielony mech”)" - informuje.

Jak dodaje rzeczniczka, nałożono już grzywny w formie mandatów karnych na łączną kwotę 4 300 zł. To kwota ustawowa. Jak podaje, w trakcie kontroli w zakładach, w których stwierdzono niewłaściwie przechowywane środki spożywcze, nakazano bezzwłoczne ich wycofanie z obrotu handlowego.

Brand manager Green Caffe Nero, Agata Milewska zapewnia, że przedstawiciele Green Caffe Nero są w stałym kontakcie z poszkodowanymi.  - Na bieżąco dowiadujemy się o stanie ich zdrowia i deklarujemy pełne wsparcie. Będziemy wypłacać rekompensaty adekwatne do poniesionych strat - przekonuje.

Milewska tłumaczy również, że zmiany w przechowywaniu ciast już zostały wprowadzone do kawiarni sieci Green Caffe Nero. - Usunęliśmy wszystkie ciasta z tzw. displaya, gdzie przechowywane były na blatach chłodniczych. W tej chwili wszystkie ciasta trzymane są w lodówkach i stamtąd podawane klientom. Na displayu mamy chwilowo wyłącznie suche produkty, takie jak croissanty czy ciasteczka - wyjaśnia Milewska.

Podobał się artykuł? Podziel się!

  • Lolek 2018-06-06 07:09:53

    Ciekawe co powiedza pracownicy jak zostaną zapytani o procedury przechowywania casit. Czy był to wypadek przy pracy, który może sie zdarzyć czy też celowe zgodne z proceurą wypychanie straoci (niesprzedanegowczoraj lub przedwczoraj ciasta).

ZOBACZ WSZYSTKIE (1)

WYBRANE DLA CIEBIE






BĄDŹ NA BIEŻĄCO



OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 7665

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.