Reklama

DlaHandlu.pl – wiadomości handlowe, FMCG, ecommerce, franczyza, sieci handlowe

Reklama

Jak restauracja może zadbać o klienta podczas dostawy jedzenia?

Customer expierience zaczyna się już przy pierwszym kontakcie klienta z obsługą – czyli np. podczas odbierania zamówienia telefonicznego. O czym warto pamiętać?
Reklama

Cały rynek dostaw jedzenia w 2020 roku urósł o 42%. Szacuje się, że już w 2025 roku segment osiągnie wartość ponad 10 mld zł. Restauratorzy aby wyróżnić się spośród konkurencji, oprócz dobrej jakości produktów z menu, powinni zadbać o wysoki poziom customer experience podczas dowożenia zamówień. Jest na to kilka dobrych sposobów.

 Obsługa klienta przede wszystkim

Tak naprawdę customer expierience zaczyna się już przy pierwszym kontakcie klienta z obsługą – czyli np. podczas odbierania zamówienia telefonicznego. O czym warto pamiętać?

- Istnieje opinia, że uśmiech można przekazać słowami. Dlatego powitanie klienta powinno być zawsze miłe i przyjazne. Wówczas już na początku zbudujemy dobrą atmosferę. Podczas rozmowy, postarajmy się opowiedzieć nieco o naszej ofercie, o serwowanych daniach, nowościach, doradźmy klientowi w wyborze dań. Nie zapominajmy także o podsumowaniu dłuższych zamówień, aby uniknąć nieporozumień. Zawsze podziękujmy za wybór naszej marki i grzecznie się pożegnajmy. Mogłoby się wydawać, że to drobiazgi, ale tak naprawdę to fundament, na którym możemy budować relacje z klientami w przypadku food delivery – mówi Aleksandra Potrykus–Wincza, Country Manager Poland & Baltics w Mood Media.


Menu online

Zanim klient zadzwoni w celu złożenia zamówienia, prawdopodobnie będzie chciał sprawdzić ofertę lokalu przez Internet. Pamiętajmy, że menu powinno być przede wszystkim czytelne i niezbyt długie. Wiadomo, że chcemy zaoferować klientom jak najszerszy wybór, jednak to menu z mniejszą liczbą pozycji cieszą się większym uznaniem i pozwalają na usprawnienie procesu decyzyjnego. Menu internetowe  powinno być zbudowane nieco inaczej niż klasyczna karta dostępna wewnątrz lokalu. Tworząc menu dla zamówień w dostawie, powinniśmy wziąć pod uwagę dodatkowe aspekty, takie jak: jak szybko danie stygnie i czy dojedzie do klienta w odpowiedniej temperaturze, które dania nie nadają się raczej do transportu gdyż stracą swoje walory estetyczne podczas dowozu, czy dana potrawa jest dla nas opłacalna do sprzedaży w dostawie. 

 Opakowanie

Reklama

Lista tagów

Zobacz komentarze (0)

Proszę podać imię
Proszę wpisać treść komentarza
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.