Reklama
Partner serwisu

DlaHandlu.pl – wiadomości handlowe, FMCG, ecommerce, franczyza, sieci handlowe

Lavazza ze wzrostem sprzedaży po zluzowaniu obostrzeń covidowych

Grupa Lavazza w 2021 r. osiągnęła obroty w wysokości 2,308 mld euro i odnotowała wzrost kluczowych wskaźników finansowych. Głównymi motorami wzrostu jest ożywienie sprzedaży w kanale Out Of Home, po spowolnieniu spowodowanym przez pandemię Covid 19.
Reklama
  • W 2021 roku Grupa odnotowała wzrost przychodów o 11% w stosunku do 2020 roku.
  • Scenariusz makroekonomiczny na 2022 r. wydaje się być złożony, z jednej strony ze względu na skutki pandemii Covid-19, a z drugiej na spiralę inflacyjną, która podnosi koszty surowców.

 

Ceny kawy pozostaną wysokie

W 2021 r. rozpoczął się szczególnie burzliwy okres na rynku surowców. W sektorze rolnym kawa stanęła w obliczu najbardziej znaczących podwyżek cen, ze wzrostem o około 80% w 2021 r. zarówno dla odmian Arabiki, jak i Robusty. Wzrost ten wynika głównie z problemów globalnego łańcucha dostaw i szkód spowodowanych zdarzeniami pogodowymi związanymi ze zmianą klimatu.

Czynniki te będą miały wpływ na produkcję w 2022 r., a prognozy wskazują na zmniejszone zbiory kawy i utrzymujące się wzrosty inflacji, co oznacza, że ceny kawy pozostaną znacznie wyższe.

Do tych trudnych okoliczności dochodzi dramatyczny scenariusz geopolityczny, w którym wojna rosyjsko-ukraińska odbija się na wielu płaszczyznach. Oprócz sankcji międzynarodowych i spadku wartości rubla, główne skutki odczuwalne są w obszarze surowców, których Rosja i Ukraina są wiodącymi producentami i eksporterami, takich jak gaz, ropa naftowa i metale. 

Lavazza podjęła decyzję o zawieszeniu wszelkiej działalności w Rosji. Z powodu czynników zewnętrznych i braku możliwości dostarczenia produktów na rynek została również zmuszona do czasowego wstrzymania dystrybucji na Ukrainie.

Lavazza ze wzrostem przychodów

W 2021 roku Grupa odnotowała wzrost przychodów o 11% w stosunku do 2020 roku, podczas gdy sytuacja finansowa netto jest korzystna i wynosi 283 miliony euro, a przepływy pieniężne z działalności operacyjnej wyniosły 203 miliony euro, co stanowi poprawę w stosunku do 2020 roku (125 milionów euro) i potwierdzenie doskonałych wyników operacyjnych Grupy.

Głównymi motorami wzrostu są przede wszystkim ożywienie sprzedaży w kanale Out Of Home (powrót do 80% wartości raportowanej w 2019 roku), po spowolnieniu spowodowanym przez pandemię Covid 19 oraz systematycznie rosnące przychody w kanale Home (+6,3% w porównaniu z 2020 r. i +23,8% w 2019 r.), mimo że trendy rynkowe są zbliżone do poziomów sprzed pandemii.

Również na poziomie geograficznym Grupa odnotowała wzrost sprzedaży i dobre wyniki we wszystkich dziedzinach, zarówno na bardziej dojrzałych rynkach, takich jak Włochy (+6%) i Francja (+10%), jak i na rozwijających się rynkach, takich jak Ameryka Północna (+21%) i Niemcy (+14%).

Reklama

Lista tagów

Zobacz komentarze (0)

Proszę podać imię
Proszę wpisać treść komentarza
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.