McDonalds wychodzi na prostą, ale nie na wszystkich rynkach

Autor: Bloomberg 29 stycznia 2021 12:11

McDonald's Corp odbudowuje pozycję na swoim głównym rynku w USA, jednak nadal przeżywa problemy na niektórych rynkach międzynarodowych - informuje serwis Bloomberg.

Kluczowy wskaźnik wydajności sieci, czyli globalna sprzedaż restauracji, spadła o 1,3 proc. w czwartym kwartale 2020 roku. W Stanach Zjednoczonych, gdzie McDonald's ma około 14 tys. restauracji z systemami drive-thru, sprzedaż wzrosła jednak o 5,5 proc.

Chociaż firma osiągnęła przychody powyżej prognozowanych - w wysokości 5,31 miliarda dolarów, to sytuację jej nadal komplikują lockdowny w takich krajach jak Francja, Niemcy i Hiszpania. Zyski osiągnięte np. w Wielkiej Brytanii i Australii, zostały zniwelowane przez straty w innych krajach.

- Rok 2020 zostanie zapamiętany jako jeden z najtrudniejszych, a zarazem najbardziej inspirujących momentów w naszej długiej historii - mówi prezes i dyrektor generalny McDonald's Chris Kempczinski.

Firma poinformowała, że ograniczenia, takie jak limit osób w restauracjach i skrócone godziny pracy, wprowadzone w 2021 roku w niektórych krajach nadal wpływają na jej finansowe wyniki. Ograniczenia "mają wpływ na większość kluczowych rynków firmy poza Stanami Zjednoczonymi, szczególnie tych z mniejszą liczbą restauracji drive-thru", podał koncern.

Podobał się artykuł? Podziel się!






BĄDŹ NA BIEŻĄCO


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 8137

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.