Niedziele wolne od handlu sprzyjają branży lodowej?

Autor: pr 22 stycznia 2020 09:13

W tym roku zaostrzają się przepisy dotyczące niedziel wolnych od handlu. W 2020 zakupy przez cały weekend zrobimy tylko siedem razy. Branża lodowa jest jednym z tych sektorów rynku, który prognozuje dla siebie pozytywne skutki tej zmiany. Chociaż nie wszyscy właściciele lodziarni mogą być zadowoleni.

Wprowadzany od 2018 roku zakaz handlu w niedzielę wymusił na Polakach zmianę ich konsumenckich przyzwyczajeń. Dotyczą one nie tylko robienia zakupów, ale także sposobów spędzania wolnego czasu.
– Ograniczenia handlowe spowodowały, że szczególnie wiosną i latem zupełnie inaczej planujemy swoje weekendy. Zamiast gonić za kolejnymi wyprzedażami, wielu z nas wybiera rodzinny spacer czy inną aktywność na świeżym powietrzu. To otwiera przed lodziarniami spore możliwości. Szczególnie, że zimne desery to taka drobna przyjemność, na którą chętnie sobie pozwalamy przy okazji relaksu poza domem – mówi Paulina Daniłowicz, manager rozwoju sieci Wytwórni Lodów Polskich „u Lodziarzy”.
Zwiększeniu obrotów w niedzielę sprzyjają konkretne lokalizacje. Nie bez przyczyny dużą popularnością cieszą się punkty położone w parkach, w centrach miast oraz okolicach skwerów i atrakcji turystycznych.
 – Miejsca często uczęszczane przez ludzi są najbardziej rentowne, ponieważ zapewniają stały przepływ potencjalnych klientów. Wyraźnie obserwujemy to w przypadku formatów mobilnych, czyli riksz usytuowanych przy chętnie odwiedzanych terenach rekreacyjnych. Zajście na lody wydaje się dla wielu osób nieodzownym elementem spaceru – zwraca uwagę przedstawicielka „u Lodziarzy” i dodaje: – To samo dotyczy lokali stacjonarnych czy lodziarni z częścią kawiarnianą. Nasi franczyzobiorcy najczęściej decydują się na otwieranie ich w centrach miast. To zapewnia im funkcjonowanie latem nawet do późnego wieczora.

Nieco mniej optymistycznie przedstawia się natomiast sytuacja wysp czy lokali w strefie food court w galeriach handlowych. To właśnie one najszybciej odczuły negatywne skutki zakazu sprzedaży. Mimo że zgodnie z prawem lodziarnie i inne lokale gastronomiczne mogą być otwarte, to siłą rzeczy liczba ich klientów w wolne niedziele spadła.
– Siłą napędową tego typu punktów są klienci, którzy w przerwie czy po skończonych zakupach wpadali na lody. W obecnym modelu właścicielom odpada jeden dzień sprzedażowy w tygodniu – tłumaczy Paulina Daniłowicz. – Obserwujemy, że właśnie z tej przyczyny nowi franczyzobiorcy mają opory przed otwieraniem punktów w galeriach. Jednak co ciekawe, do tej pory nie spotkaliśmy się z opinią, jakoby zakaz handlu w niedzielę przyczynił się do upadku jakiejkolwiek wyspy. Na decyzję o zamknięciu składa się zawsze kilka czynników.   
Aby dostosować się do zmian, sieci franczyzowe często proponują swoim partnerom skorzystanie z dodatkowych rozwiązań.
– Nie zapominajmy, że galerie handlowe nadal pozostają atrakcyjnymi lokalizacjami, które z powodzeniem zarabiają na siebie przez pozostałe sześć dni w tygodniu. Dlatego naszym franczyzobiorcom rekomendujemy dodatkowo np. dzierżawę rikszy lodowej, która może przynosić zyski nie tylko w „wolne” weekendy, ale także podczas imprez, wesel czy festynów. Koszty takiej inwestycji nie są wysokie w porównaniu do potencjalnych korzyści, jakie można w ten sposób osiągnąć – podsumowuje ekspertka z Wytwórni Lodów Polskich „u Lodziarzy”. 

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE






BĄDŹ NA BIEŻĄCO


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 6716
Ilość aktualnych ofert: 436943

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 692

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.