Reklama
Partner portalu

DlaHandlu.pl – wiadomości handlowe, FMCG, ecommerce, franczyza, sieci handlowe

Reklama

Nostalgia food, smart food shopping, ultraurban farming - trendy zero waste na 2022 rok

Too Good To Go przygląda się trendom na 2022 rok. Na celowniku znalazły się m.in. nostalgia food, smart food shopping czy ultraurban farming. To obszary zero waste oraz wszelkie działania zmierzające do zainicjowania zmian społecznych w zakresie niemarnowania żywności i zrównoważonego rozwoju.
Reklama
  • Too Good To Go wraz z Trendradar przygotowało przegląd trendów, które w tym roku będą nam szczególnie bliskie. Główną osią jest tematyka zero waste, żywność oraz ograniczenie marnowania.

    Co będzie miało największą siłę rażenia w 2022 roku ?

 

W tym roku na mapie eko-trendów w centrum zainteresowania jest zero waste - jest to megatrend, który z roku na rok przybiera na sile. Przenika się on również z takimi "zielonymi" trendami jak dieta klimatyczna, nostalgia food, smart food, eco-tech czy poszukiwaniem nowych, bardziej zrównoważonych i naturalnych materiałów, które można innowacyjnie wykorzystać np. jako zamienniki nie-ekologicznych produktów. Rok 2022 to w obszarze naszych konsumenckich postaw powrót do tradycji, planowania i oszczędności.

Circular to "New Normal" dla Gen Z

Reuse, recycling i resale – to słowa klucze w przypadku gospodarki cyrkularnej niezwykle bliskie najmłodszemu pokoleniu. Generacja „Z” chce widzieć ekonomię jako obieg zamknięty, gdzie zużyte materiały i surowce wprowadzane są ponownie do kolejnego cyklu życia. Dlatego tak lubią rozwiązania i modele biznesowe oparte o wynajem i ponowne wykorzystanie. Generacja Z to również duża część użytkowników aplikacji Too Good To Go, którzy chętnie angażują się w ratowanie posiłków przechwytując „paczki niespodzianki”.

Dieta „klimatyczna”, opakowania zero waste i reuse i magiczne grzyby

Mamy coraz większą świadomość na temat kosztu, jaki planeta ponosi w procesie produkcji jedzenia. Jest to nie tylko ślad węglowy pochodzący z transportu, ale również ze zużycia wody, energii czy ziemi. Niektóre produkty posiadają mniejszy ślad, inne większy. Mając jednak na uwadze wpływ jedzenia na środowisko, będziemy chcieli dokonywać świadomych wyborów. Właśnie dlatego normalizacja roślinnej żywności jest tego naturalną konsekwencją i poszukiwania równowagi w diecie. Sporo z nas chce ograniczyć spożycie mięsa czy nabiału, stawiając na fleksitarianizm czy reduktarianizm. Okazuje się, że niektóre grzyby jak na przykład japońskie Koji są w stanie świetnie podbijać smak potraw. Aromaty umami mogą być niezwykle pomocne przy produkcji roślinnego mięsa. „Magia” grzybów ukryta jest również w ich bioróżnorodności. Świetnie sprawdzą się również jako wsparcie przy rozkładaniu plastiku, co jest szczególnie ważne w przypadku opakowań jednorazowych. W tym roku zdecydowanie będziemy stawiać na te wielokrotnego użytku. Zauważono istotny wzrost sprzedaży posiłków na wynos, co jest ogromnym wyzwaniem dla producentów opakowań. Ekoświadomi klienci chcą, żeby jedzenie zostało zapakowane zgodnie z ich przekonaniami. Dlatego stosowanie rozwiązań nadających się do recyklingu, materiałów biodegradowalnych i jadalnych będzie trendy.

Aplikacje w służbie ekologii świetnie korespondują z trendem Smart Food

Shopping ze względu na rosnące zainteresowanie nurtem Eco Tech. Personalizacja, analiza naszej diety, plany posiłków, gotowa lista zakupów. To łatwe i przyjemne dla nas rozwiązania. Będziemy stawiać na ograniczanie marnowania żywności przez świadome wybory. Cyfrowe i inteligentne rozwiązania w zakresie odpowiedzialnego podejścia do żywności będą niezwykle potrzebne. Kolejnym trendem korespondującym z jedzeniem jest Nostalgia food, czyli powrót do smaków dzieciństwa, które kojarzy się z błogim spokojem. W potrawach będziemy starali się dostrzec sentymentalne konotacje. Proste, oszczędne formy bez zbędnych ozdobników czy przydomowe ogródki mają nam ułatwić powrót do korzeni. Połączenie uprawiania własnej żywności z potrzebą obecności roślin w naszym życiu to kolejny zauważalny trend – ogrodnicza terapia. Praca z roślinami i doglądanie ich świetnie wpływa na nasze samopoczucie i „mental health”.

Ultraurban farming

W tym roku odnotujemy wzrost znaczenia miejskiego rolnictwa i ogrodnictwa w nowej odsłonie. Ultraurban farming, bo o nim mowa będzie koncentrował się na rozwijaniu wewnętrznych farm i upraw roślin w miejskich szklarniach lub farmach na potrzeby konkretnej instytucji, galerii handlowej, marketu czy społeczności. Wertykalne farmy, domowe uprawy hydroponiczne (oparte o wodę), grzyby hodowane nad alejkami sklepowymi i farmy zarządzane przez roboty, to rozwiązania chętnie stosowane w miejskich metropoliach. Rolnictwo regeneratywne to trend zauważalny w przemysłowej produkcji żywności. Polega na odejściu od standardowej formy uprawy i skoncentrowaniu się na takim sposobie, który nie generuje szkód dla naturalnego środowiska. W centrum zainteresowania rolnictwa regeneratywnego jest zastosowanie nawozów naturalnych, zeroemisyjność, skupienie się na materii organicznej gleby, czystości wody, bioróżnorodności oraz przyczynianie się do ujemnego śladu węglowego.

Reklama

Lista tagów

Zobacz komentarze (0)

Proszę podać imię
Proszę wpisać treść komentarza
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.