PARTNER PORTALU

PepsiCo: obecnie tylko 20% naszych klientów gastronomicznych prowadzi działalność

www.portalspozywczy.pl 10 lutego 2021 14:17

PepsiCo: obecnie tylko 20% naszych klientów gastronomicznych prowadzi działalność Jeśli chodzi o sytuację segmentu HoReCa i wyniki biznesowe za rok 2020, to są one poniżej planów - mówi Michał Jaszczyk. Fot. Shutterstock

- Pandemia miała ogromny wpływ na rozwój kanału e-commerce w ogóle, nasi klienci z segmentu HoReCa w przyspieszonym trybie przeszli adaptację do nowych warunków prowadzenia działalności. Co za tym idzie, zwiększyła się oferta posiłków na dowóz, a klienci zaczęli coraz częściej do tych zamówień dołączać napój - mówi Michał Jaszczyk, prezes zarządu, dyrektor generalny PepsiCo Polska.

- W czasach twardego lockdownu, gdy zamknięte były lokale gastronomiczne, PepsiCo nie opuściło swoich klientów. Cały czas byliśmy z nimi – edukowaliśmy klientów jak korzystać z narzędzi online i tworzyć atrakcyjne oferty jedzenia na dowóz. Wspieraliśmy naszych klientów także w bardzo wymierny sposób. Jedną z inicjatyw było przekazanie im naszych produktów – w okresie od kwietnia do czerwca wsparliśmy restauratorów ponad milionem butelek Pepsi, które następnie były dołączane do zamówień jako gratisy. To była atrakcyjna zachęta dla konsumentów, by przełamać ich początkowe obawy. Wszystkie te działania odbiły się bardzo pozytywnym echem w mediach społecznościowych - wymienia prezes Jaszczyk.

Trudno sytuacja HoReCa zaczęła się już w marcu. Najpierw były obawy gości o zakażenie, a później lockdown od 13 marca, który trwał ponad 2 miesiące. Na miesiące letnie lokale mogły działać w pełnym reżimie sanitarnym. Kolejny lockdown rozpoczął się w drugiej połowie października ub.r. i trwa do dziś. 

Wyniki z segmentu HoReCa poniżej planów

- Jeśli chodzi o sytuację segmentu HoReCa i wyniki biznesowe za rok 2020, to są one poniżej planów. Obecnie, w trakcie kolejnego lockdownu, tylko 20% naszych klientów z branży gastronomicznej prowadzi działalność, a i tę tylko "na wynos". Nasi najwięksi partnerzy odpowiadający za blisko połowę obrotów są także otwarci, z tym że oni również realizują tylko zlecenia na wynos – wszystko to w oczywisty sposób ma wpływ na naszą działalność - dodaje Michał Jaszczyk.

Produkty pod okazje

Jak wygląda sprzedaż kategorii napojów oraz przekąsek w 2020 r. Czy pandemia je wzmocniła, czy wręcz przeciwnie?

- Nasze produkty, zarówno przekąski jak i napoje, są znakomitymi towarzyszami ulubionych domowych sposobów spędzania wolnego czasu, takich jak oglądanie filmów i seriali, czy grania w gry. Dlatego w 2020 roku z powodzeniem przeprowadziliśmy akcję pod nazwą „Lay’s Watching”, podczas której przekonywaliśmy, że „filmy najlepiej smakują z Lay’s”. Natomiast już na początku 2021 startujemy z dużą kampanią „In home ocassion”. W tym roku będziemy starali się tworzyć jeszcze więcej produktów i kampanii pasujących do naszej nowej rzeczywistości - dodaje prezes.

Cały wywiad można przeczytać tutaj

Podobał się artykuł? Podziel się!






BĄDŹ NA BIEŻĄCO


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 8559
Ilość aktualnych ofert: 488070

POLECANE OFERTY

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.