Reklama
Partner serwisu

DlaHandlu.pl – wiadomości handlowe, FMCG, ecommerce, franczyza, sieci handlowe

PizzaPortal.pl: W niehandlowe niedziele osiągamy znaczne wzrosty liczby zamówień

W 2019 roku sklepy będą otwarte tylko w 15 niedziel, o 14 mniej niż w roku 2018. Czy restauracje w food courtach mogą powstrzymać negatywne efekty niedziel bez handlu?
Reklama

- Jedną z istotnych zmian, którą określa się często jako konsekwencję zakazu handlu w niedzielę, jest spadek liczby osób odwiedzających centra handlowe. Czy faktycznie wynika on tylko z zakazu? Zdecydowanie nie. To efekt postępujących zmian cyfrowych i społecznych, dzięki którym coraz częściej kupujemy online. Podobny trend obserwujemy np. w USA, gdzie e-commerce ma aż cztery razy większą dynamikę wzrostu niż offline. Silna ekspansja e-commerce w Stanach sprawia, że spada ilość powstających powierzchni handlowych, a nawet zamykane są sklepy stacjonarne znanych sieci - komentuje prezes PizzaPortal.pl Piotr Kruszyński. 

Jak dodaje, podobne zmiany obserwujemy również w Polsce. - Rodzą one potrzebę przedefiniowania modelu operacyjnego centrów handlowych, zwłaszcza że dodatkowe skutki „niedziel bez handlu” w tym roku będą jeszcze bardziej dotkliwe - będą to aż trzy niedziele w miesiącu. Można im jednak skutecznie zaradzić, czego dowodem są dane płynące z rynku delivery –  przekonuje Piotr Kruszyński.

– W niehandlowe niedziele PizzaPortal.pl osiąga znaczne wzrosty liczby zamówień. W ostatnią niehandlową niedzielę – 13 stycznia – odnotowaliśmy 35 proc. wzrostu zamówień w porównaniu do średniej ze wszystkich niedziel handlowych w czwartym kwartale ubiegłego roku - podsumowuje prezes PizzaPortal.pl.

Reklama

Lista tagów

Zobacz komentarze (0)

Proszę podać imię
Proszę wpisać treść komentarza
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum