PizzaPortal.pl: W niehandlowe niedziele osiągamy znaczne wzrosty liczby zamówień
- Jedną z istotnych zmian, którą określa się często jako konsekwencję zakazu handlu w niedzielę, jest spadek liczby osób odwiedzających centra handlowe. Czy faktycznie wynika on tylko z zakazu? Zdecydowanie nie. To efekt postępujących zmian cyfrowych i społecznych, dzięki którym coraz częściej kupujemy online. Podobny trend obserwujemy np. w USA, gdzie e-commerce ma aż cztery razy większą dynamikę wzrostu niż offline. Silna ekspansja e-commerce w Stanach sprawia, że spada ilość powstających powierzchni handlowych, a nawet zamykane są sklepy stacjonarne znanych sieci - komentuje prezes PizzaPortal.pl Piotr Kruszyński.
Jak dodaje, podobne zmiany obserwujemy również w Polsce. - Rodzą one potrzebę przedefiniowania modelu operacyjnego centrów handlowych, zwłaszcza że dodatkowe skutki „niedziel bez handlu” w tym roku będą jeszcze bardziej dotkliwe - będą to aż trzy niedziele w miesiącu. Można im jednak skutecznie zaradzić, czego dowodem są dane płynące z rynku delivery – przekonuje Piotr Kruszyński.
– W niehandlowe niedziele PizzaPortal.pl osiąga znaczne wzrosty liczby zamówień. W ostatnią niehandlową niedzielę – 13 stycznia – odnotowaliśmy 35 proc. wzrostu zamówień w porównaniu do średniej ze wszystkich niedziel handlowych w czwartym kwartale ubiegłego roku - podsumowuje prezes PizzaPortal.pl.