PARTNER PORTALU

Pracownicy Starbucksa przeszli "antyrasistowskie szkolenie". Sieć wydała 12 mln USD

Autor: PAP 30 maja 2018 10:11

Sieć Starbucks zamknęła we wtorek na trzy godziny swoje kawiarnie w USA, by przeprowadzić "antyrasistowskie szkolenie" pracowników. Instruktaż 175 tys. pracowników, z powodu zamknięcia ponad 8 tys. kafejek, kosztowało sieć Starbucks 12 mln dolarów.

Przeszkolenie było reakcją władz firmy na rasistowski incydent w kawiarni w Filadelfii z kwietnia, kiedy biały kierownik lokalu odmówił dwóm Afroamerykanom skorzystania z toalety kawiarni, ponieważ niczego nie zamówili.

Wówczas czarnoskórzy mężczyźni demonstracyjnie usiedli przy stoliku i czekali, niczego nie zamawiając.

Przeczytaj także:

W rezultacie kierownik Starbucksa - zgodnie z regulaminem - poprosił ich o opuszczenie lokalu, a kiedy odmówili, wezwał policję. Przybyło ośmiu funkcjonariuszy filadelfijskiej policji, którzy założyli Afroamerykanom kajdanki i wyprowadzili z lokalu.

Mężczyźni, Rashon Nelson i Donte Robinson, którzy nazywają siebie "młodymi biznesmenami, wyjaśnili policji, że czekali w kawiarni na spotkanie z potencjalnym partnerem w interesach. Po złożeniu wyjaśnień zostali zwolnieni przez policję.

Dzięki mediom społecznościowym incydent stał się głośny w całej Ameryce, w wyniku czego afroamerykańscy działacze zaczęli oskarżać personel Starbucksa i policję o stosowanie "rasowego profilowania" (ang. racial profiling) wobec Afroamerykanów oraz wyzwali do bojkotu sieci kawiarni.

Kevin Johnson, dyrektor wykonawczy Strabucksa mającego siedzibę w znanym jako "bardzo lewicowe" mieście Seattle w stanie Waszyngton, przeprosił publicznie obu "młodych biznesmenów" i nazwał incydent w Filadelfii "godnym nagany".
Na początku maja Nelson i Robinson zawarli pozasądowe porozumienie z Starbucksem i władzami miejskimi. Na mocy ugody Nelson i Robinson w zamian za rezygnację z dalszych kroków sądowych otrzymali po jednym "honorowym" dolarze oraz obietnicę pomocy w ukończeniu studiów biznesowych i uzyskaniu dyplomu.

Sieć Starbucks zgodziła się ponadto na przeznaczenie 200 tys. USD na wprowadzenie w szkołach publicznych Filadelfii programu szkolenia dla młodzieży, która myśli o karierze w biznesie.

"Antyrasistowskie szkolenie" wszystkich 175 tys. pracowników Starbucksa w USA jest pierwszym krokiem w celu odzyskania klientów i poprawy reputacji sieci, która nazywa siebie "trzecim miejscem", po domu i biurze, w którym Amerykanie spędzają większość swojego czasu.

Drugim krokiem, przełomowym w procedurach sieci Starbucks, jest pozwolenie wszystkim potrzebującym, bez konieczności składania zamówienia, na skorzystanie z ubikacji w kawiarniach firmy. "Wystarczy tylko poprosić pracownika za ladą o klucz" - zapewniają władze.

Starbucks, firma założona przez trzech studentów Uniwersytetu Kalifornijskiego w San Francisco w roku 1971, zdaniem historyków i krytyków kulinarnych zapoznała z espresso, cappuccino czy macchiato przeciętnych Amerykanów, którzy wcześniej pili tradycyjną, podawaną 24 godziny na dobę w amerykańskich jadłodajniach (tzw. dinners), pospolitą kawę, pogardliwie nazywaną przez Europejczyków "lurą".

Obecnie Starbucks ma prawie 24 tysiące lokali w 75 państwach świata, w tym Polsce.

Z Waszyngtonu Tadeusz Zachurski (PAP)

Podobał się artykuł? Podziel się!






BĄDŹ NA BIEŻĄCO


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9508
Ilość aktualnych ofert: 488070

POLECANE OFERTY

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.