Rynek kawiarni w 2017 roku (podsumowanie)

Wśród kawiarnianych sieciówek niezagrożoną pozycję pod względem liczby lokali utrzymało Costa Coffee. Marka wkrótce osiągnie liczbę 150 placówek. Według informacji zamieszczonych na stronie sieć zakończyła 2017 rok z liczbą 149 kawiarni. W minionym roku pojawiła się w nowych miastach, m.in. w Olsztynie i Lubinie. Lokale z tym logo działały w 21 miastach w Polsce.
Jak zapowiadał w ubiegłym roku Andrzej Jackiewicz, dyrektor zarządzający Costa Coffee Europa, sieć zamierza otwierać kawiarnie także w miastach między 100-200 tys. mieszkańców: – Kilka lat temu głównie mieszkańcy największych miast wychodzili często do kawiarni. Teraz obserwujemy taki sam trend w mniejszych miastach. Moim zdaniem, trend ten będzie się tylko umacniał – mówił szef Costy w rozmowie z serwisem portalspozywczy.pl.
Starbucks rozpoczął rok 2018 z 64 lokalami. We wrześniu w Łodzi sieć otworzyła swoją największą, dwupoziomową kawiarnię w Polsce. W tym roku powiększyła się także o nowe miasto – Bydgoszcz. Obecnie Starbucks działa w 10 miastach (Warszawa, Kraków, Poznań, Wrocław, Katowice, Łódź, Szczecin, Gdańsk, Gdynia i Bydgoszcz). Jak mówi Patryk Kozakiewicz, dyrektor operacyjny Starbucks Polska, od kilku lat utrzymywane jest stałe tempo rozwoju w Polsce, które oscyluje w granicach 12 otwarć rocznie.
Kawiarniany gigant otworzył także… piekarnię. Niestety, nie w Polsce, lecz we flagowym lokalu Reserve Roastery w Seattle. Jak zapowiedziano, piekarnia Princi stanie się wyłączną ofertą żywnościową we wszystkich nowych lokalizacjach konceptu Starbucks Reserve. Nabyć w niej będzie można m.in. kanapki, wypiekany na miejscu chleb czy pizzę.
Znaczny skok pod względem liczby lokali odnotowało Green Caffe Nero. Sieć zakończyła miniony rok z 58 kawiarniami – 53 w Warszawie, 2 w Krakowie i 3 we Wrocławiu.
Więcej na portalspozywczy.pl