Reklama

DlaHandlu.pl – wiadomości handlowe, FMCG, ecommerce, franczyza, sieci handlowe

Rynek mrożonych warzyw w Polsce wykazuje ogromny potencjał wzrostu

W 2023 roku sprzedaż warzyw mrożonych w Polsce stanowi już prawie 35% sprzedaży całego rynku mrożonek[1] Polakom coraz bardziej zależy na zdrowej diecie, bogatej w warzywa, a mrożone warzywa są postrzegane jako łatwa i szybka opcja przygotowania takich posiłków. Z drugiej strony, dzięki nowym technologiom, producenci są w stanie oferować coraz bardziej zróżnicowane produkty, dopasowane do potrzeb konsumentów.

Rynek o wysokiej penetracji

Już prawie 45% gospodarstw domowych w Polsce kupuje mrożone warzywa na patelnię[2], na co dzień korzystając z tego wygodnego rozwiązania kulinarnego. Dlatego też firmy konkurują na rynku poprzez wprowadzanie nowych produktów i dostosowywanie się do zmieniających się preferencji konsumentów.

Od kilku lat uważnie obserwujemy rynek mrożonek, analizujemy zmieniające się zwyczaje konsumentów, śledzimy badania dotyczące użytkownictwa produktów mrożonych. Na tej podstawie FRoSTA wypracowała pozycję lidera w kategorii ryb mrożonych. Teraz chcemy się rozwijać w kolejnej kategorii i stawiamy na najbardziej perspektywiczny segment, czyli mrożone warzywa na patelnię – mówi Paweł Wojciechowski, dyrektor handlowy FRoSTY na Polskę i Europę Centralną.

Nowi gracze na rynku

Rynek mrożonych warzyw w Polsce prezentuje się zatem jako atrakcyjny obszar biznesowy, dlatego FRoSTA wprowadziła do swojej oferty 15 nowych warzyw na patelnię.

Wśród nowości znalazły się Warzywa na patelnię bez przypraw, czyli świetna baza do przygotowania wielu dań, które można doprawić od podstaw. Warzywa na patelnię z ziołami – przyprawione mieszanki warzyw z dodatkiem świeżych ziół, mrożonych tuż po zbiorach. Warzywa na patelnię z sosami, do których wystarczy dodać np. kurczaka, ryż lub makaron, aby stworzyć pyszne danie.

Nie zabrakło też produktów innowacyjnych. Pierwsze to Warzywa do piekarnika, które można przygotować jeszcze prościej, bo bez stania przy kuchence i zdrowiej, bo bez tłuszczu. Drugą nowością na polskim rynku są Vege bowle, czyli gotowe pomysły na lekki, zbilansowany posiłek, będący źródłem białka i błonnika pokarmowego.

Wprowadzenie nowości FRoSTY na rynek odbędzie się przy mocnym wsparciu marketingowym: silnej kampanii telewizyjnej, w której wyświetlone zostaną nowe spoty; szerokiej kampanii reklamowej w radio i internecie, outdoor oraz licznych działaniach promocyjnych i wizerunkowych w miejscu sprzedaży.

[1]Źródło: NielsenIQ
[2] Źródło: Panel Gospodarstw Domowych GfK Polonia, odsetek gospodarstw domowych kupujących kategorię (penetracja) w okresie lipiec’2021-czerwiec’2022

Zobacz komentarze (0)

Proszę podać imię
Proszę wpisać treść komentarza
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum