Reklama
Partner serwisu

DlaHandlu.pl – wiadomości handlowe, FMCG, ecommerce, franczyza, sieci handlowe

Sieć pizzerii Papa John's chce płacić 2,5 tys. zł

W grudniu działalność w Polsce rozpoczyna sieć pizzerii Papa John's, która w ciągu 7-10 lat chce otworzyć nawet 100 lokali. Spółka ma zamiar zatrudnić 2-3 tysiące pracowników. - Polska jest niezwykle fascynującym rynkiem, pizzę lubi 80 proc. populacji - podkreśla Chris Wynne, współwlaściciel i CEO PJ Western Investments, przedstawiciel Papa John's International na Europę.
Reklama

Jakie cele stawia sobie Papa John's u progu wejścia do Polski?

– Pierwszy lokal powstanie przy ul. Kijowskiej na warszawskiej Pradze, otwarcie planujemy jeszcze w grudniu. W I kwartale 2018 uruchomimy 2-3 restauracje w Warszawie. Naszym celem jest 10-14 lokali w stolicy i 20-25 w całym kraju w pierwszych dwóch latach. Za pięć lat chcemy mieć w Polsce 40 restauracji.

Potencjał polskiego rynku szacujemy na 80-100 restauracji w całym kraju, łącznie z obiektami franczyzowymi. Taki pułap chcemy osiągnąć w ciągu 7 do 10 lat. 40 proc. restauracji ma działać na zasadzie franczyzy, przede wszystkim poza Warszawą.

Jaka będzie skala inwestycji Papa John's w naszym kraju?

– Otwarcie jednej restauracji to koszt 250-350 tys. euro. Aby zapewnić stałą jakość produktów, wszystkie restauracje Papa John's są zaopatrywane przez sieć centrów kontroli jakości, z których świeże ciasto, pizza, składniki i materiały restauracyjne są przygotowane, a następnie przewiezione do restauracji kilka razy w tygodniu.

W jakich miejscach chcecie otwierać restauracje?

– Interesuje nas cała Polska. Obok Warszawy zwłaszcza Kraków, Wrocław i Trójmiasto. Chcemy otwierać lokale w galeriach handlowych, ale 80 proc. naszego obrotu generuje dostawa, dlatego rozglądamy się za lokalizacjami także przy ulicach.

Polski rynek staje się coraz trudniejszy dla pracodawcy. Jak zamierzacie podejść do rekrutacji pracowników?

– To wyzwanie, z którego zdajemy sobie sprawę. Przede wszystkim będziemy starali się stworzyć środowisko pozytywne dla pracowników. W naszym biznesie chodzi oczywiście o pizzę, ale także o ludzi. Postaramy się więc zbudować warunki, które będą okazją do rozwoju karier. 

Chcecie rywalizować wysokością wynagrodzeń?

– Chcemy płacić porównywalne pieniądze jak konkurencja. Ale naszym atutem ma być także atrakcyjne środowisko pracy. Bardzo pozytywne, coś na kształt rodziny, ponieważ w wielu przypadkach ludzie spędzają w pracy więcej czasu niż w domu.

Więcej na PulsHR.pl

Reklama

Lista tagów

Zobacz komentarze (0)

Proszę podać imię
Proszę wpisać treść komentarza
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum