So!Coffee planuje kilka nowych otwarć i rozwój franczyzy

Autor: dlahandlu.pl 25 września 2018 12:41

So!Coffee planuje kilka nowych otwarć i rozwój franczyzy fot. materiały prasowe

Sieć So!Coffee planuje otwarcie nowych lokali w Szczecinie, Trójmieście, Poznaniu, Zielonej Górze i Rzeszowie. Spółka chce rozwijać franczyzę.

So!Coffee to sieć kawiarni należąca do Międzynarodowej Grupy Lagardere, która w swoim portfolio posiada takie marki jak Inmedio, Relay, Virgin, Discover oraz sklepy Duty Free na lotniskach. W całej Polsce ma 58 lokali.

- Pijemy więcej kawy, niemal 100 litrów rocznie, ale novum polega na tym, że teraz taką samą wagę jak do jakości kawy przykładamy do atmosfery lokalu, który wybieramy – uważa Anna Szcześniak, kierownik marki So!Coffee.  Eksperci szacują wartość rynku kawy w Polsce na ponad 5 mld zł. Według badań Food Research Institute podczas wizyty w kawiarni wydajemy około 25 zł. Do kawy zamawiamy zwykle deser. Na taką przyjemność pozwalamy sobie średnio 10 razy do roku, choć zauważalna jest tendencja wzrostowa.

Podstawę menu So!Coffee stanowi oczywiście kawa, podawana w wielu, często zaskakujących smakowych wariantach, np. cynamonowe ciasteczko (ponieważ goście cenią klasykę, ale lubią też nowinki). Kawiarnia serwuje gatunkowe herbaty oraz świeżo wyciskane soki, do których gość może dobrać różne zdrowe dodatki np. imbir, chia, owoce goji. So!Coffee oferuje również przekąski - słone typu kanapki czy quiche i słodkie: ciasta, gofry, ale prawdziwą furorę robią wytwarzane przez markę lody Furore!

Kawiarnie, które odniosły sukces na polskim rynku, najczęściej decydują się na stworzenie własnego systemu franczyzowego. So!Coffee wprowadziła go przed dwoma laty i do tej pory w ramach franczyzy uruchomiła 7 lokali (w najbliższych miesiącach powstaną 3 kolejne).

- Chcemy rozwijać franczyzę w miejscach, które według naszych analityków są strategiczne i mają potencjał – mówi Grzegorz Łyczak, odpowiadający w So!Coffee także za franczyzę. – Zależy nam na znalezieniu partnerów w Szczecinie, Trójmieście i Poznaniu, gdzie działają już nasze kawiarnie, ale jest miejsce na nowe. Chcemy również otworzyć lokale w Rzeszowie i Zielonej Górze, gdzie jeszcze nas nie ma. Dla zainteresowanych Franczyzobiorców, proponujemy rabat w wysokości 50% na opłatę wstępną, która normalnie wynosi 30 tys. zł netto. Tak na dobry początek.

Znalezienie lokalu leży po stronie Franczyzobiorców, gdyż to oni najlepiej czują tętno lokalnego rynku. Sieć pomaga natomiast w ocenie ryzyka biznesowego i przy technicznym przysposobieniu lokalu. Optymalna powierzchnia na So!Coffee to 70 m. kw., w przypadku wyspy w galerii wystarczy 40 m. kw. Marka przygotowuje projekt architektoniczny i odpowiada za aranżację wnętrza, co stanowi jeden z jej największych atutów.

Finansowe warunki przystąpienia do sieci, to poza opłatą wstępną, kapitał na inwestycję, który szacuje się na około 290 tys. zł. (kwota ta uzależniona jest od formatu i wielkości lokalu). Po uruchomieniu kawiarni Franczyzobiorca zobowiązany jest odprowadzać do sieci miesięczną opłatę, stanowiąca 5 proc. netto wysokości obrotu.

Podobał się artykuł? Podziel się!

  • matusik 2019-06-02 01:03:47

    Rozkręcenie biznesu aż tak trudne nie jest - trzeba mieć po prostu doskonały pomysł, a do tego podstawową wiedzę dot. prowadzenia biznesu. To drugie mozna zdobyć w odpowiednich agencjach biznesowych takich jak np. MultiSerwis. Ja bardzo polecam!

ZOBACZ WSZYSTKIE (1)





BĄDŹ NA BIEŻĄCO


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 6298

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.