Reklama
Partner serwisu

DlaHandlu.pl – wiadomości handlowe, FMCG, ecommerce, franczyza, sieci handlowe

Sphinx dostarczy więcej dań gotowych do Biedronki i Delikatesów Centrum

Sieć restauracji zarządzanych przez Sfinks Polska liczy obecnie 123 lokale, z czego blisko 70% stanowią restauracje franczyzowe. Siecią przynoszącą największą sprzedaż jest flagowy SPHINX. I to właśnie lokali pod tym szyldem ma przybyć w 2022 r. najwięcej. Plany Sfinks Polskana ten rok zakładają łącznie 6-10 nowych restauracji.
Reklama

Sprzedaż gastronomiczna w sieciach należących do Sfinks Polska w I kw. 2022 r. wyniosła 31,6 mln zł i była wyższa rdr., kiedy obowiązywał lockdown dla gastronomii. Sprzedaż gastronomiczna w porównywalnej sieci restauracji była w minionym kw. wyższa niż przed pandemią i osiągnęła wartość 31,2 mln zł w I kw. 2022 wobec 31,1 mln zł w I kw. 2019. 

Sprzedaż w segmencie delivery i sklepach

W I kw. 2022 r. dania w dowozie miały 8,5% udziału w łącznych przychodach. Ważną rolę w budowaniu sprzedaży w tym kanale mają marki wirtualne, czyli dostępne wyłącznie w dostawie i na wynos. Są to m.in. The Burgers, Och PITA!, Yolo Chicken czy Da Mamma, które albo powstały tuż przed pandemią albo w jej trakcie. Wysokość sprzedaży z segmentu delivery nie zmieniła się znacznie po ponownym otwarciu restauracji. W I kw. 2021 wynosiła ona 3,27 mln zł, a I kw. 2022 – 2,86 mln zł. 

Gastronomiczna spółka, oprócz sprzedaży w restauracjach, pracuje także nad innymi źródłami przychodów – daniami gotowymi. Główną marką są tu dania SPHINX, czyli kilka wariantów smakowych shoarmy/ Dzięki współpracy z Eurocashem dania te Sfinks w styczniu 2021 wprowadził do Delikatesów Centrum, a jesienią zeszłego roku produkt pojawił się na półkach sklepów Biedronka. W efekcie sprzedaż dań SPHINX systematycznie rośnie. Do tej pory Sfinks sprzedał ich już około 1 mln sztuk. Spółka planuje jednak poszerzenie oferty dań gotowych.

- Chcemy, aby nasza oferta dań gotowych składała się z około 30 propozycji reprezentujących różne rodzaje kuchni. Obok shoarmy, pod marką SPHINX chcemy wprowadzić trzy nowe propozycje – koftę i kibbeh oraz danie wegetariańskie. W kolejnym kroku, jeszcze w tym roku, planujemy ponad dziesięć nowych dań kuchni włoskiej, a także gamę dań azjatyckich. Na przełomie roku zaś chcemy wprowadzić dania kuchni polskiej na bazie marki Chłopskie Jadło, które uzupełnią istniejącą już dziś ofertę pierogów – wymienia prezes Sfinksa.

Oprócz pracy nad markami dań gotowych i przygotowaniem produktów do tej formy sprzedaży, Sfinks będzie poszukiwał kolejnych zakładów produkcyjnych, które będą mogły zająć się wytwarzaniem dań gotowych na rosnącą skalę. Równolegle spółka prowadzi rozmowy w sprawie dystrybucji. Sklepy spożywcze to jednak nie jedyny kanał sprzedaży, jaki dla swoich dań widzi Sfinks. Innym sposobem są dostawy do kantyn pracowniczych oraz sieć automatów wendingowych. Spółka nawiązała m.in. współpracę z firmą FitBox, która dysponuje siecią 400 urządzeń w Polsce.

Wyniki Sfinksa

- Pierwszy kwartał tego roku pokazuje dalszą stopniową odbudowę sprzedaży. Na porównywalnej sieci sprzed pandemii, z roku 2019, widzimy już nawet nieco większe przychody gastronomiczne. W I kw. 2022 wobec I kw. 2019 o 15% spadła co prawda liczba rachunków, ale ich średnia wartość wzrosła aż o 18% – mówi Sylwester Cacek, prezes zarządu Sfinks Polska.

Ponadto dodaje, że klienci chętniej niż dawniej zapisują się do programu lojalnościowego Sfinksa, Aperitif, który daje dostęp do zniżek i ofert specjalnych. W rezultacie częściej odwiedzają nasze restauracje, korzystając z różnego rodzaju promocji. W ciągu ostatniego roku liczba pobrań tej aplikacji mobilnej wzrosła o 23%, a średni rachunek z promocją Aperitif jest o ponad 9% wyższy niż bez niej. Goście korzystający z programu Aperitif zamawiają średnio więcej dań głównych na stolik, czyli przychodzą w większym towarzystwie. Restauracja realizuje tym samym mniejszą marżę procentową na stolik, ale jednocześnie większą marżę w złotówkach. W minionym kwartale rentowność brutto na sprzedaży wyniosła blisko 21%, zaś w I kw. 2019 ten sam wskaźnik wynosił niecałe 13%. Aperitif jest więc bardzo ważnym narzędziem budowy wyników sprzedażowych. Dziś w tym programie jest już ponad 420 tys. osób.

 

Reklama

Lista tagów

Zobacz komentarze (0)

Proszę podać imię
Proszę wpisać treść komentarza
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum