Reklama
Partner serwisu

DlaHandlu.pl – wiadomości handlowe, FMCG, ecommerce, franczyza, sieci handlowe

Trzy debiuty zagranicznych sieci gastronomicznych w 2017 roku

W 2017 roku na wejście do Polski zdecydowały się trzy duże marki gastronomiczne sprawnie działające już na innych rynkach: szwedzka sieć Max Premium Burgers, rozwijający się głównie w Chinach Blue Frog oraz amerykańska sieć pizzerii Papa John’s. Skąd taki przypływ zainteresowania naszym rodzimym rynkiem? Z jakimi oczekiwaniami i efektami startują nowe marki – portlaspozywczy.pl podsumowuje tegoroczne głośne gastrodebiuty.
Reklama

1 września wystartowała w Polsce szwedzka sieć Max Premium Burgers. Firma zdecydowała się na wejście do Polski ze względu na perspektywiczny według nich rynek. Przy czym nie była to pierwsza taka próba. Max interesuje się polskim rynkiem od ponad 10 lat. Kilka lat temu próbował wejść przez masterfranczyzę. Odbyło się sporo spotkań, ale nie udało się znaleźć odpowiedniego franczyzobiorcy. Tym razem zdecydowano, że firma będzie finansować rozwój sieci z własnych środków. W pierwszym roku planowano przeznaczyć na to ok. 5 mln euro.

Kolejny głośny debiut to Blue Frog. Marka należy do AmRest. Do tej pory rozwijała się jednak głównie w Chinach. 18 pażdziernika w CH Wroclavia wystartował pierwsza lokal pod tym brandem. –Polski rynek gastronomiczny jest na dobrym etapie rozwoju, a konsumenci są coraz bardziej świadomi – mówił Sylweriusz Faruga, President Blue Frog.

W grudniu do Polski weszła też pizzeria Papa John’s, trzecia co do wielkości na świecie sieć pizzerii, w ramach której na 45 rynkach funkcjonuje ponad 5 tys. restauracji. Pierwszy lokal w Polsce otwarto przy ul. Kijowskiej 1 w Warszawie.

Jak zapowiedział Chris Wynne, współwlaściciel i CEO PJ Western Investments, firma w I kwartale 2018 r. zamierza uruchomić 2-3 restauracje w Warszawie. W pierwszych dwóch latach celem jest 10-14 lokali w stolicy i 20-25 w całym kraju. Za pięć lat sieć chce mieć w Polsce 40 restauracji. – Potencjał polskiego rynku szacujemy na 80-100 restauracji w całym kraju, łącznie z obiektami franczyzowymi. Taki pułap chcemy osiągnąć w ciągu 7 do 10 lat – mówił współwłaściciel marki.

Reklama

Lista tagów

Zobacz komentarze (0)

Proszę podać imię
Proszę wpisać treść komentarza
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum