PARTNER PORTALU
  • Partner portalu: EY

Trzy debiuty zagranicznych sieci gastronomicznych w 2017 roku

www.portalspozywczy.pl 22 grudnia 2017 10:42

Trzy debiuty zagranicznych sieci gastronomicznych w 2017 roku fot. Facebook/Blue Frog

W 2017 roku na wejście do Polski zdecydowały się trzy duże marki gastronomiczne sprawnie działające już na innych rynkach: szwedzka sieć Max Premium Burgers, rozwijający się głównie w Chinach Blue Frog oraz amerykańska sieć pizzerii Papa John’s. Skąd taki przypływ zainteresowania naszym rodzimym rynkiem? Z jakimi oczekiwaniami i efektami startują nowe marki – portlaspozywczy.pl podsumowuje tegoroczne głośne gastrodebiuty.

1 września wystartowała w Polsce szwedzka sieć Max Premium Burgers. Firma zdecydowała się na wejście do Polski ze względu na perspektywiczny według nich rynek. Przy czym nie była to pierwsza taka próba. Max interesuje się polskim rynkiem od ponad 10 lat. Kilka lat temu próbował wejść przez masterfranczyzę. Odbyło się sporo spotkań, ale nie udało się znaleźć odpowiedniego franczyzobiorcy. Tym razem zdecydowano, że firma będzie finansować rozwój sieci z własnych środków. W pierwszym roku planowano przeznaczyć na to ok. 5 mln euro.

Kolejny głośny debiut to Blue Frog. Marka należy do AmRest. Do tej pory rozwijała się jednak głównie w Chinach. 18 pażdziernika w CH Wroclavia wystartował pierwsza lokal pod tym brandem. –Polski rynek gastronomiczny jest na dobrym etapie rozwoju, a konsumenci są coraz bardziej świadomi – mówił Sylweriusz Faruga, President Blue Frog.

W grudniu do Polski weszła też pizzeria Papa John’s, trzecia co do wielkości na świecie sieć pizzerii, w ramach której na 45 rynkach funkcjonuje ponad 5 tys. restauracji. Pierwszy lokal w Polsce otwarto przy ul. Kijowskiej 1 w Warszawie.

Jak zapowiedział Chris Wynne, współwlaściciel i CEO PJ Western Investments, firma w I kwartale 2018 r. zamierza uruchomić 2-3 restauracje w Warszawie. W pierwszych dwóch latach celem jest 10-14 lokali w stolicy i 20-25 w całym kraju. Za pięć lat sieć chce mieć w Polsce 40 restauracji. – Potencjał polskiego rynku szacujemy na 80-100 restauracji w całym kraju, łącznie z obiektami franczyzowymi. Taki pułap chcemy osiągnąć w ciągu 7 do 10 lat – mówił współwłaściciel marki.

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE






BĄDŹ NA BIEŻĄCO


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 7623
Ilość aktualnych ofert: 488070

POLECANE OFERTY

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane
  • Max

    5,49

  • Śr

    4,46

  • Min

    3,79

ProduktySklepyRegiony


Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.