Reklama
Partner portalu

DlaHandlu.pl – wiadomości handlowe, FMCG, ecommerce, franczyza, sieci handlowe

W niedziele bez handlu wzrosła liczba zamówień jedzenia do domu

Choć zakaz handlu w niedziele bezpośrednio dotyczy tylko sklepów stacjonarnych, jest wiele branż, które odczują jego skutki. Eksperci PizzaPortal.pl wierzą, że przyspieszy on rozwój segmentu zamawiania jedzenia online, ponieważ będziemy więcej czasu spędzać w domach, przyzwyczaimy się do zakupów przez internet i chętniej sięgniemy po posiłek z dostawą. Te przypuszczenia potwierdzają już dane po trzech niedzielach z zakazem.
Reklama

Zarówno w marcu jak i w kwietniu PizzaPortal.pl odnotowała więcej zamówień, tak pod względem ilościowym, jak i wartościowym, w porównaniu z niedzielami, gdy sklepy były otwarte. To może w dłuższej perspektywie prowadzić do stopniowej zmiany nawyków konsumentów i przesunięcia ruchu z galerii handlowych, do miejsc typowo rozrywkowych czy po prostu do domów.

- Co ciekawe, choć najwięcej zamówień było standardowo w największych miastach: Warszawie, Łodzi, Krakowie i Gdańsku, zauważyliśmy również wyraźny wzrost tych, składanych przez mieszkańców mniejszych miejscowości. Zakupy w galerii handlowej mogły być dla nich pretekstem do odwiedzenia pobliskiego miasta, spędzenia tam właśnie czasu i zjedzenia niedzielnego obiadu. Gdy tego pretekstu zabrakło, postanowili zostać w domach, ale przyzwyczajeni do niedzieli wolnej od gotowania, chętniej skorzystali z oferty jedzenia w dostawie – mówi Tomasz Lipiński, Dyrektor Marketingu PizzaPortal.pl. – Mamy nadzieję, że kolejne niedziele potwierdzą nasze przypuszczenia i będziemy mogli już mówić o prawdziwym trendzie na zamawianie jedzenia z dowozem właśnie w tych miejscowościach – dodaje Tomasz Lipiński.

Zakaz handlu nie zmienił jednak znacząco preferencji kulinarnych Polaków. Wciąż w dostawie króluje pizza, którą wybiera ponad 50 proc. zamawiających. Na drugim miejscu, z 20-proc. udziałem są tradycyjne dania polskie, takie jak pierogi czy kotlety schabowe. W trzy niedziele z zakazem handlu wzrosła jednak popularność dań amerykańskich czyli burgerów, które były wyjątkowo częściej zamawiane niż kebaby, standardowo plasujące się na trzecim miejscu na liście preferencji.

Reklama

Lista tagów

Zobacz komentarze (0)

Proszę podać imię
Proszę wpisać treść komentarza
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum