Za kilka tygodni ruszy nowy koncept, w pełni zautomatyzowanej pizzerii Stopiątka Fabbrica
W 2021 roku firma zamierza uruchomić 15 nowych punktów oraz minimum 5 pizzerii Stopiątka Fabbrica.
W 2020 sieci udało się zwiększyć przychody dzięki szybkiej reakcji na wiosenny lockdown i przestawienie sprzedaży na kanał online z dostawą do klienta. – Pierwsze zamrożenie gastronomii wiele nas nauczyło. Natychmiast uruchomiliśmy narzędzia, które szybko rozwinęły kanał delivery. Na początku mieliśmy spadki, ale wkrótce obroty wzrosły o 15-20 proc. – mówi Marcin Ciesielski, prezes firmy Mastergrupa, do której należy sieć pizzerii Stopiątka.
Firma intensywnie pracowała nad widocznością w sieci i pozycjonowaniem punktów franczyzowych w wyszukiwarce Google. Sieć prowadziła intensywną kampanię internetową na rzecz każdej pizzerii. Firma udoskonaliła również własną aplikację i stronę internetową, poprzez którą można składać zmówienia.
Stopiatka Fabbrica to półautomatyczny system wypieku pizzy, który opiera się na organizacji pracy podobnej jak przy taśmie produkcyjnej w fabryce. Informatyzacja procesu zamówienia oraz produkcji zapewnia optymalizację kosztów, powtarzalność produktu według wyznaczonych standardów oraz tempo realizacji zamówienia, które wynosi do 7 minut. – Model opiera się na sprzedaży na wynos z dostawą do klienta, nie ma sali konsumpcyjnej, a kontakt z pracownikiem pizzerii został wyeliminowany. Wszystko odbywa się bezkontaktowo z zachowaniem standardów higieny i bezpieczeństwa – mówi Marcin Ciesielski. Zamówienia i płatności będą zdalne, poprzez aplikację Stopiątki, telefonicznie lub poprzez dotykowe kioski elektroniczne ustawione w placówkach Stopiatka Fabbrica.
Prace koncepcyjne nad modelem Stopiątka Fabbrica trwają od 1,5 roku, natomiast testowanie placówki pilotażowej od pół roku. – Pomysł na Stopiątkę Fabbrica wynikał z problemów pracowniczych obecnych jeszcze przed pandemią. Natomiast niewielka powierzchnia pizzerii, czyli 50 mkw. pozwoli zredukować koszty najmu i otwierać punkty w atrakcyjnych miejscach – mówi Marcin Ciesielski.
Koszt inwestycji w Stopiątkę Fabbrica zaczyna się od 105 tys. zł., natomiast w tradycyjną pizzerię Stopiątka od 120 tys. zł. Aktualnie na rynku funkcjonuje 65 pizzerii Stopiątka.