Zakup sieci Costa pozwoli Coca Coli wejść w segment napojów gorących

- Kawa pozwoli nam wejść do segmentu gorących napojów. Kawa to jedna z najszybciej rosnących kategorii napojów na świecie, rozwijająca się w tempie 6 proc. Jest to również kategoria zróżnicowana – od sprzedaży w kawiarniach przez palarnie po gotowe do użycia saszetki i kapsułki. Krótko mówiąc, kawa to wielki biznes o wielu obliczach - tłumaczy James Quincey, prezes i dyrektor generalny The Coca-Cola Company.
Dlaczego Costa? - Ponieważ dobrze wpasowuje się w istniejący system Coca-Coli, uzupełniając go o globalną platformę kawową - komentuje James Quincey.
Szef Coca-Coli używa słowa "platforma" w miejsce "marki". Jego zdaniem, platforma oznacza, że Costa to nie pojedyncze zjawisko. To nie tylko marka, detalista, sieć handlowa czy palarnia.
Przeczytaj także:
- Platforma łączy wszystkie te funkcje – i wiele więcej. Costa to platforma o świetnym łańcuchu dostaw w segmencie kawy, światowej klasy palarnia, prężna sieć detaliczna i system sprzedaży. Ma mocną pozycję w wielu krajach i w licznych kluczowych kanałach dystrybucji w branży kawowej. A poza tym to wielka marka. Wiem, że wielu ludzi nie miało okazji się z nią zetknąć, szczególnie mieszkańcy obu Ameryk, na których rynkach Costa jest nieobecna. Spółka ma jednak długą tradycję, w szczególności na rodzimym rynku brytyjskim, gdzie zajmuje czołową pozycję w branży - tłumaczy.
Zatem poprzez przejęcie Costy Coca-Cola zwiększy swoją sieć detaliczną w niektórych regionach świata.
- Mamy tu do czynienia z kilkoma cennymi elementami. Placówki detaliczne są oczywiście ważne ze względu na sprzedaż, odgrywają też jednak kluczową rolę w budowaniu marki, dzięki czemu może osiągnąć nawet większy sukces poza obszarem swoich sklepów, na przykład w kanałach natychmiastowego spożycia - dodaje James Quincey.
Coca-Cola zamierza więc rozbudować system maszyn kawowych Costa Express i rozwój oferty detalicznej.
Ponadto - jak podkreśla - Costa wykazuje potencjał ekspansji w segmencie kawy gotowej do picia na wielu światowych rynkach. Kupujemy sieć Costa, aby rozwijać działalność i nasz udział w tej kategorii - podsumowuje James Quincey.
Cena zakupu wynosi 3,9 miliarda funtów brytyjskich, czyli ok. 5,1 miliarda dolarów. Whitbread przedłoży swoim udziałowcom wniosek o zatwierdzenie transakcji. Decyzja spodziewana jest w połowie października. Transakcja podlega zwyczajowym warunkom zamknięcia, w tym zatwierdzeniu przez urzędy ochrony konkurencji w Unii Europejskiej i Chinach. Przewiduje się, że zostanie zrealizowana w pierwszej połowie 2019 roku.


Materiał chroniony prawem autorskim - zasady przedruków określa regulamin.
- 14:50 Powstanie dziesiąte w Polsce centrum logistyczne Amazona
- 14:37 Koszyk cen: 50 produktów w e-sklepach od 270 do 330 zł. Stokrotka debiutuje w...
- 14:16 Biedronka i Glovo dostarczą za darmo prezenty dla babć i dziadków
- 14:07 JLL: Parki handlowe i centra convenience z lepszymi perspektywami dzięki...
- 13:56 Najemcy centrów handlowych oczekują możliwości otwarcia 1 lutego
- 13:44 Sanepid przegrywa w sądzie
- 13:14 Badanie: Wśród osób, które polubiły e-zakupy, ponad połowa chce wrócić do...
- 13:01 ZPP apeluje o czasowa obniżkę VAT dla branż najbardziej dotkniętych przez...
-
MS przygotowuje regulacje rynku franczyzy
-
Plastikowa rewolucja w sieciach: kula u nogi czy szansa na poprawę wizerunku?
-
Związkowcy rozmawiają z prezydentem. Chcą szczepionek dla pracowników handlu...
-
Empik opracował algorytm, który przewiduje, jak będą działać sklepy w danych...
-
CCC zawiązuje grupę podatkową
-
PKD sklepów franczyzowych nie uprawnia ich do tarczy, pomimo, że nie mogą...
- 1 Rząd Francji sprzeciwia się przejęciu Carrefoura przez kanadyjski koncern...
- 2 Wynagrodzenie na stanowisku kasjer w Kaufland wzrośnie do max. 4100 zł brutto
- 3 Ekspert: Celem podatku handlowego jest wyrównywanie szans mniejszych firm
- 4 Dino zmierzy się z kryzysem wizerunkowym?
- 5 UOKiK wszczął postępowania wobec Kauflandu, Eurocashu i Intermarche
- 6 Giełdowi miliarderzy: Zygmunt Solorz "zepchnięty" z podium przez Tomasz...
-
Hybrydowy kongres, czyli EEC w 2021 roku
-
Raport EEC Review: Żywność w dostawie czy subskrypcji?
-
Rusza rejestracja na EEC Trends!
BĄDŹ NA BIEŻĄCO
OGŁOSZENIA
PRACA W HANDLU
TYP OFERT »GORĄCE OFERTY
POLECANE OFERTY
- Mieszkanie, Warszawa Praga Południe (Kamionek), Stanisława Augusta, 95.00 m², sprzedam mieszkanie
- Mieszkanie, Wrocław Nadodrze (Śródmieście), Stanisława Dubois, 62.36 m², sprzedam mieszkanie
- Mieszkanie, Warszawa Mokotów (Sielce), Dolna, 101.47 m², sprzedam mieszkanie
- Mieszkanie, Warszawa, Narwik, 54.00 m², sprzedam mieszkanie
SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH
Drogi Użytkowniku!
W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).
Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.
Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).
Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.
Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.
Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.