PARTNERZY PORTALU
  • Partner portalu: EY

Analityk PIE: Handel będzie potrzebował pracowników o nowych kompetencjach

www.portalspozywczy.pl 21 lutego 2020 13:23

Analityk PIE: Handel będzie potrzebował pracowników o nowych kompetencjach Urszula Kłosiewicz-Górecka, Polski Instytut Ekonomiczny. Fot. MEATing 2019

Przedstawiciele branży handlowej obawiają się, że 2020 rok będzie słabszy niż poprzedni, który oceniano pozytywnie. Przedsiębiorstwa handlowe uważają, że w sferze handlu nadal będzie nasilać się konkurencja, co wymusi poszukiwanie oryginalnych strategii działania i większą elastyczność w przystosowywaniu się do zmian rynkowych - mówi serwisowi portalspozywczy.pl dr Urszula Kłosiewicz-Górecka, analityk zespołu foresightu gospodarczego, Polski Instytut Ekonomiczny.

Polski Instytut Ekonomiczny (PIE) przeprowadził w IV kwartale 2019 r. ogólnopolskie badanie wśród przedstawicieli przedsiębiorstw, w tym sfery handlu, mające m. in. na celu identyfikację warunków funkcjonowania przedsiębiorstw w 2019 r. i postrzeganie sytuacji społeczno-gospodarczej w Polsce w 2020 r.

- Z analizy wyników badania oraz opinii ekspertów z Polskiego Instytutu Ekonomicznego można wnioskować, że dużych zmian można oczekiwać w handlu detalicznym, na którego rozwój wpływać będą nowe preferencje zakupowe klientów oraz rozwój technologii informacyjnych i komunikacyjnych. Sklepy tradycyjne zmieniać będą swoją funkcję, stając się łącznikiem między światem online i offline. Już dzisiaj dla klientów, tradycyjne sklepy stają się centrami doradztwa i doświadczeń zakupowych, szczególnie przy artykułach mody, kosmetyków, sprzętu agd. Generować to będzie zapotrzebowanie w sferze handlu na pracowników o nowych kompetencjach, doskonale znających oferowane produkty oraz techniki sprzedaży - mówi serwisowi portalspozywczy.pl dr Urszula Kłosiewicz-Górecka, analityk zespołu foresightu gospodarczego, Polski Instytut Ekonomiczny.

- Z badania PIE wynika, że przedsiębiorcy najbardziej obawiają się wzrostu kosztów zatrudnienia ze względu m.in. na wzrost płacy minimalnej. Obawiają się też podwyżki cen prądu i niepewności otoczenia gospodarczego. Warto przy tym podkreślić, że koszty kadrowe i podatkowe są bardzo wrażliwymi czynnikami dla firm prowadzących sprzedaż. Aż 73,6 proc. przedstawicieli przedsiębiorstw handlowych uznało rosnące koszty zatrudnienia pracowników za jedną z kluczowych barier w działalności przedsiębiorstwa. 53,8 proc. firm handlowych zwróciło uwagę na trudności w pozyskaniu nowych pracowników. Tylko 15,5 proc. firm uznało, że nie jest to istotna bariera w funkcjonowaniu przedsiębiorstwa handlowego - dodaje.

- Zdaniem blisko 16 proc. przedstawicieli firm handlowych, problem z pozyskaniem nowych pracowników jest częściowo wywołany przez wysoką rotację pracowników w handlu, a także brak odpowiednich kompetencji wśród kandydatów do pracy. Dla 44,7 proc. badanych firm handlowych problemem jest właśnie niedostateczny poziom kwalifikacji pracowników, w tym niski poziom kompetencji cyfrowych pracowników (42,1 proc. wskazań badanych firm handlowych) - tłumaczy ekspertka.

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE






BĄDŹ NA BIEŻĄCO


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 5769
Ilość aktualnych ofert: 512634

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 692

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane
  • Max

    5,78

  • Śr

    3,62

  • Min

    2,70

ProduktySklepyRegiony


Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.