PARTNERZY PORTALU
  • Partner portalu: EY

Franczyza franczyzie nierówna. Co proponują poszczególne sieci?

Autor: MW, dlahandlu.pl 26 lutego 2020 14:16

Franczyza franczyzie nierówna. Co proponują poszczególne sieci? Jakie propozycje dla franczyzobiorców mają sieci handlowe? Fot. Shutterstock

Ostatnio wraz z ekspertami PwC zastanawialiśmy się, jakie prognozy dla rynku franczyzy są w Polsce. Nasi rozmówcy zdefiniowali możliwe zagrożenia i opowiedzieli, w jaki sposób minimalizować potencjalne ryzyka. My zapytaliśmy największych franczyzodawców FMCG w Polsce o ich propozycje dla przedsiębiorców. Prezentujemy je w poniższym materiale.

Stokrotka

Sieć nie ma określonego minimalnego progu wejścia - wszystko zależy od konkretnej lokalizacji.
Opłata wstępna wynosi 2000 zł, a franczyzowa 0,5%. Nie mam żadnej opłaty marketingowej.
Stokrotka jest zainteresowana lokalami w całej Polsce, o sali sprzedaży od 150 do 400 mkw. w przypadku formatu Market Stokrotka oraz 400-800 mkw. w przypadku Supermarket Stokrotka.

Oferta sieci jest skierowana zarówno do osób chcących rozpocząć swoją działalność, jak i do tych, które posiadają już swoje sklepy i chciałyby przejść pod logo Stokrotki.
- Oferujemy atrakcyjne ceny zakupu, wydłużone terminy płatności, niskie opłaty franczyzowe i Wsparcie na Start. Otrzymywane retro nie zależy od poziomu zakupów, a od spełniania standardów – co jest głównym wyróżnikiem oferty na tle innych systemów franczyzowych – podała sieć.

Jako swoje wyróżniki Stokrotka wskazała 26 letnie doświadczenie w zarządzaniu placówkami własnymi; profesjonalne zaplecze merytoryczne; monitoring cen konkurencji; zapewnienie opieki operacyjnej (każdy sklep ma swojego opiekuna w postaci-doradcy klienta); monitoring efektywności biznesu.

- Zapewniamy cotygodniowe, bezpłatne gazetki promocyjne z nakładem 4-5 tys. i bezpłatnym kolportażem; bilbordy, banery i ulotki promocyjne na sklepie; katalogi promujące asortyment sezonowy. W naszej ofercie znajduje się ponad 500 produktów marki własnej. Tworzymy profesjonalne akcje lojalnościowe dla klientów oraz ogólnopolskie kampanie marketingowe.
Gwarantujemy najwyższy standard i jakość obsługi i dopasowujemy nasze działania do zmieniających się potrzeb konsumentów – poinformowała nas Stokrotka.

Na koniec 2019 roku w sieci Stokrotka działało 79 punktów franczyzowych. Plany na ten rok zakładają otwarcie 15-20 sklepów.

Livio (GK Specjał)

W tej sieci nie ma progu wejścia ani żadnych opłat. Livio przyjmuje franczyzobiorców w już funkcjonujących sklepach, bez względu na lokalizację. Franczyzobiorcami sieci są zarówno osoby rozpoczynające przygodę z biznesem, niezależni handlowcy jak i franczyzobiorcy innych sieci.


  • Garbaty Anioł 2020-03-06 19:43:57

    każdy kto jest dorosły może sam decydować czy wejdzie w taki biznes...nie każdemu się powiedzie...w innym wypadku to byłoby lepsze niż LOTTO.

    Odsetek osób, którym się nie powidło jest niski, więc chyba jednak to jest dobry pomysł na biznes

  • Klos 2020-02-28 08:53:55

    Żabka najgorsze badziewie jakie może być .

  • Wyrolowany 2020-02-27 21:27:35

    Dlaczego nie piszecie o drugiej stronie medalu, tzn. Podpisywaniu weksli. Zadłużeniu spółek sklepowych. Zostawianie franczyzobiorców z wielotysiecznymi a nawet wielomilionowymi długami. O aktualnie toczących się sprawach sądowych i prokuratorskich. Jak trzeba Wam franczyzobiorców to reklamujecie ładnie opisując współpracę. Ale jak lokalizacja nie trafiona i franczyzobiorca nie ze swojej winy popada w spiralę zadłużenia, to już nie ma współpracy, tylko tłumaczycie się tym że złodzieja zrekrutowaliście.

    Zapominacie o tym że to wasz model biznesowy, wasza lokalizacja, wasze know how I tak dalej ... mozna to pisać cały poemat.

ZOBACZ WSZYSTKIE (7)

WYBRANE DLA CIEBIE






BĄDŹ NA BIEŻĄCO


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 5769
Ilość aktualnych ofert: 512634

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 692

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane
  • Max

    5,78

  • Śr

    3,62

  • Min

    2,70

ProduktySklepyRegiony


Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.