Reklama
Partner portalu

DlaHandlu.pl – wiadomości handlowe, FMCG, ecommerce, franczyza, sieci handlowe

Reklama

W małych sklepach mniej klientów robiło zakupy w październiku

Jak wynika z danych PIH i CMR Panel,w październiku 2021 r. łączna wartość sprzedaży w sklepach małoformatowych do 300 m2 była o 3,1% wyższa niż przed rokiem, a liczba transakcji wzrosła w tym czasie o 1,6%. Jednak w porównaniu z wrześniem 2021 r. liczba transakcji w sklepach małoformatowych w październiku br. spadła o 1,5%.
Reklama
  • Wzrost sprzedaży liczby klientów w ujęciu rok do roku to w dużej mierze efekt słabszego października 2020 r.
  • W październiku br. duże wzrosty wartości sprzedaży w ujęciu rdr, odnotowały m.in. kategorie, które znacząco zdrożały w porównaniu z poprzednim rokiem, jak napoje gazowane czy olej.
  • W porównaniu z wrześniem 2021 r. liczba transakcji w sklepach małoformatowych w październiku br. spadła o 1,5%, natomiast wartość sprzedaży wzrosła o 3,2%.

 

Efekt wysokiej bazy

Dynamika sprzedaży w sklepach małoformatowych do 300 m2 w październiku 2021 r.: +3,2% mdm , 3,1% rdr %

Wzrost sprzedaży liczby klientów w ujęciu rok do roku to w dużej mierze efekt słabszego października 2020 r. - druga fala i wprowadzane w drugiej połowie października 2020 r. ograniczenia (godziny seniorów w sklepach, nauka zdalna w szkołach i na uczelniach, zamknięcie restauracji czy obiektów sportowych), przyczyniły się wówczas do spadku liczby transakcji w sklepach małoformatowych.

W takim samym okresie roku poprzedniego dynamika sprzedaży w sklepach małoformatowych rdr wyniosła: -2,5%.

W październiku 2021 r. klienci przychodzili do sklepów małoformatowych częściej niż w październiku 2020 r., ale robili mniejsze zakupy - w przeciętnym koszyku było średnio 4,1 produktów, czyli nieco mniej przed rokiem, ale więcej niż dwa lata wcześniej. Średnia wartość paragonu w październiku 2021 r. wynosiła 18,69 zł, czyli o 1,4% więcej niż rok wcześniej i aż o 20% więcej niż rok wcześniej.

Mniej alkoholi, więcej słodyczy

W październiku br. duże wzrosty wartości sprzedaży w ujęciu rdr, odnotowały m.in. kategorie, które znacząco zdrożały w porównaniu z poprzednim rokiem, jak napoje gazowane (wzrost wartości sprzedaży o 23%) czy olej (klienci wydali tę kategorię o 20% więcej niż w październiku 2020 r., choć w przeliczeniu na litry sprzedaż spadła o 5%). W październiku br. mniej niż przed rokiem sprzedało się w sklepach małoformatowych wódek czystych i piwa (wartość sprzedaży obu tych kategorii spadła w porównaniu z analogicznym okresem o około 2%), częściej na paragonach pojawiały się natomiast kupowane często przed szkołą czy pracą słodycze impulsowe, takie jak batony czekoladowe, wafelki i rogaliki, ale także wody i soki w małych opakowaniach (w październiku 2021 r. klienci sklepów małoformatowych kupili aż o 34% więcej butelek wody czystej w małych butelkach niż przed rokiem).

Długi weekend listopadowy napędził sprzedaż

Reklama

Lista tagów

Zobacz komentarze (0)

Proszę podać imię
Proszę wpisać treść komentarza
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.