PARTNERZY PORTALU
  • Partner portalu: EY

Amerykanie wchodzą do gry o Metro

Autor: dlahandlu.pl za Retail Detail 5 marca 2020 09:44

Amerykańska międzynarodowa firma Sysco chce kupić niemiecką firmę Metro, aby kontynuować ekspansję w Europie.

Nie wiadomo jeszcze, jaką kwotę Sysco jest gotowe zapłacić za niemieckiego detalistę, który działa pod markami Metro i Makro. 

 Amerykanie chcieli już kupić udział niemieckiej firmy pod koniec ubiegłego roku w ramach europejskiej strategii ekspansji. W 2016 r. Sysco nabyło swojego brytyjskiego odpowiednika, firmę Brakes.

Ale zaloty względem Metro okazały się wymagające: w zeszłym roku akcjonariusze odrzucili propozycję EP Global Commerce, należącego do czeskiego biznesmena Daniela Kretyńskiego, ponieważ uważali, że oferta 16 euro za akcję była zbyt niska. Pomimo tego przedsiębiorcy udało się uzyskać udziały w wysokości 29 proc. i może je zwiększyć do 32 proc. Jeśli mu się to uda, będzie również zobowiązany do złożenia oferty przejęcia pozostałych akcji. Szansa, że ​​dojdzie do walki między Sysco i EP Global Commerce, jest w ocenie analityków całkiem realna.

Kluczowe pytanie brzmi zatem, ile dokładnie jest warte Metro. Aktualnie wycena giełdowa spółki wynosi 3,9 mld euro, ale koronawirus będzie miał duży wpływ na wyniki kwartalne spółki, ponieważ wizyty w restauracji, szczególnie w Niemczech, będą na niskim poziomie. Metro poniosło również stratę netto w wysokości 119 mln euro w poprzednim roku finansowym, ale wkrótce otrzyma 300 milionów euro za sprzedaż sieci hipermarketów Real.

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE






BĄDŹ NA BIEŻĄCO


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 5769
Ilość aktualnych ofert: 512634

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 692

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.