PARTNERZY PORTALU
  • Partner portalu: EY
  • Partner portalu

ARC: Najmłodsi pracownicy mają wysokie oczekiwania wobec pracodawcy

Autor: dlahandlu.pl 20 kwietnia 2018 10:55

ARC: Najmłodsi pracownicy mają wysokie oczekiwania wobec pracodawcy fot. Shutterstock

Osoby młode, wchodzące dopiero na rynek pracy, mają wyższe oczekiwania wobec pracodawcy niż ich starsi koledzy. Nie tylko liczą na wysoki komfort pracy dzięki dobrej atmosferze czy dogodnej lokalizacji, lecz również bardziej od starszego pokolenia są zainteresowane wszelkimi motywatorami pozapłacowymi. Nie tylko chętnie przyjmą karnet na siłownię czy na lunch, lecz częściej niż starsi pracownicy sprawdzą, czy pracodawca ma wysoką pozycję w danej branży i jaki jest jego wizerunek - wynika z badania "Benefity pozapłacowe" ARC Rynek i Opinia.

Wyniki badania "Benefity pozapłacowe" dla młodych osób w wieku 18-24 lat, które dopiero planują życie zawodowe lub niedawno je zaczęły, wyraźnie wskazują, że bardziej przywiązują one wagę do wszelkich motywatorów pozapłacowych niż starsi pracownicy. O ile przyjazna atmosfera w pracy, dogodna lokalizacja czy stabilność zatrudnienia jest niemal tak samo istotna dla wszystkich grup wiekowych, o tyle wskazania młodych przy jedenastu z siedemnastu motywatorów są, czasami znacząco wyższe.

Aż cztery z pięciu najważniejszych motywatorów pozapłacowych wskazywanych przez najmłodsze osoby dotyczą komfortu pracy. Przyjazna atmosfera (70%), dogodny dojazd (68%), stabilność zatrudnienia (62%) czy rodzaj umowy (60%) to zdecydowanie najczęściej wskazywane pożądane wartości.

Wśród pięciu najistotniejszych motywatorów znalazła się możliwość awansu (67%), która traci na ważności wraz z wiekiem pracowników. Kolejna grupa wiekowa (25-34 lata) dużo rzadziej wskazywała ten aspekt jak istotny (54%), a spośród najstarszych respondentów tylko 37% uważa awans za motywator. Jeszcze większe różnice - zwłaszcza między najmłodszym a najstarszym pokoleniem - są widoczne w przypadku szkoleń. 56% młodych ludzi uważa szkolenia za ważne, ich nieco młodsi koledzy rzadziej wskazywali tę opcję (42%). Dostęp do najnowszych technologii jest ważny dla co czwartego przedstawiciela najmłodszych pracowników.

Bardzo dużą różnicę widać w postrzeganiu benefitów pozapłacowych: karnet na siłownię (30%) jako pożądany wskazuje dwa razy więcej młodych pracowników (30%) niż nieco starszych (17%) i trzy razy więcej niż najstarszych (9%). Mniejsze różnice między pokoleniami, ale też istotne, widoczne są w przypadku karty na lunch czy karty umożliwiającej korzystanie z wydarzeń kulturalnych. Jedynie w przypadku karty medycznej wszystkie grupy wiekowe cechowały się podobnymi wskazaniami.

Wizerunek firmy, jej pozycja na rynku, kultura organizacyjna czy odpowiedzialność społeczna nie należą do priorytetów pracowniczych, jednak wyraźnie widać, że ich ważność jest większa wśród ludzi młodych. Dwukrotnie częściej (39%) zwracają oni uwagę na wizerunek pracodawcy niż najstarsi koledzy (20%), zaś pozycja pracodawcy na rynku jest dla młodych trzy razy ważniejsza. Uznanie dla działań z zakresu odpowiedzialności społecznej również jest skorelowana z wiekiem - osoby do 24 roku życia niemal czterokrotnie częściej zwracają na ten aspekt uwagę niż osoby najmłodsze.

4 Design Days 2020: ikony designu, najwięksi architekci, projektanci, producenci, deweloperzy o inspiracjach i trendach w architekturze i designie. Już 6-9 lutego 2020 r. w Spodku i Międzynarodowym Centrum Kongresowym w Katowicach. Zarejestruj się!


WYBRANE DLA CIEBIE




BĄDŹ NA BIEŻĄCO


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 7963
Ilość aktualnych ofert: 465858

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 692

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.