Belgijskie Makro na "oddziale intensywnej terapii"

Autor: dlahandlu.pl za Retail Detail 20 czerwca 2018 15:18

Profesjonalizacja oferty i powrót do większych opakowań: tak Makro Belgia chce powrócić na właściwe tory. Vincent Nolf, dyrektor generalny, przyznaje, że sieć jest obecnie "na oddziale intensywnej terapii", ale ma nadzieję, że poprawa nastąpi już w przyszłym roku.

Belgijski oddział niemieckiej sieci cash&carry znajduje się w trudnej sytuacji - jego obroty spadły z 567 milionów euro trzy lata temu do 482 milionów euro w zeszłym roku, a straty wyniosły 25 milionów euro. Od 2011 roku każdego roku o 5 proc. klientów mniej trafia do Makro. Sieć uspakaja - nie będzie redukcji miejsc pracy, a dyrektor generalny koncentruje się na nowej strategii handlowej. - Musimy dać klientom powody, aby wrócili do naszych sklepów - powiedział Nolf. Określił też trzy główne cele: 45 tys. nowych klientów rocznie, częstsze wizyty lojalnych klientów oraz zwiększenie wartości koszyka zakupowego.

Makro chce zwabić "normalnych" klientów ideą, że mogą "kupować jak profesjonalista": entuzjaści jedzenia i majsterkowania mogą uzyskać dostęp do produktów, które zwykle są dostępne tylko dla zawodowców. Firma ma również nadzieję odzyskać przychylność m.in. szkół, które szukają większych rozmiarów opakowań i liczy na lokalnych klientów. - Testujemy szybką ścieżkę dla artykułów żywnościowych: możesz wejść i wyjść z naszego sklepu testowego w Deurne w 15 minut - podkreślił Vincent Nolf.

Czy to wszystko wystarczy, aby powrócić na właściwe tory? - Uważam, że tak: wciąż mamy wielu klientów w Belgii, a ponieważ opracowaliśmy ten plan wspólnie z naszymi pracownikami, jesteśmy pewni, że zostanie on dobrze wdrożony - dodał dyrektor Makro. Presja jest jednak duża. - Pod koniec 2019 roku powinniśmy naprawdę dostrzec pozytywny trend, na zyski nie ma jednak co liczyć w ciągu najbliższych trzech lat. Zakończenie działalności sieci Makro w Belgii nigdy nie było możliwe, miałoby to zbyt duży wpływ na siostrzaną spółkę Metro, która rozwija się i osiąga zyski. Dążymy do ciągłości: obie sieci wzmacniają się i potrzebują siebie nawzajem - wyjaśnił Vincent Nolf.

Podobał się artykuł? Podziel się!






BĄDŹ NA BIEŻĄCO


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 6298

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane
  • Max

    15,99

  • Śr

    9,97

  • Min

    6,95

ProduktySklepyRegiony


Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.