Bio Planet notuje potężny wzrost zysku. Walczy o 0,4 proc. rynku spożywczego w Polsce
Najistotniejsze zdarzenia mające wpływ na osiągnięte wyniki spółki to:
1. Zmniejszenie dynamiki sprzedaży do poziomu 7%. Według obserwacji spółki zmniejszona
dynamika wzrostu nie wynika z utraty pozycji rynkowej, gdyż dotknęła także ona inne
podmioty działające w branży żywności ekologicznej. Na razie trudno ocenić, czy spowolnienie
wzrostu branży ma charakter krótkoterminowy, czy też będzie to trwalsza tendencja. Według
danych, którymi dysponuje firma, rynek bio to obecnie ok. 0,4% całego rynku spożywczego w
Polsce. Zachowuje więc on nadal istotny potencjał wzrostu, gdyż w krajach Europy Zachodniej
rynek ten kształtuje się z reguły na poziomie od 2% do 4% całego rynku spożywczego.
2. Wynik netto w II kw. 2017 r. jest znacznie niższy niż w I kw. 2017 r. (254 tys. zł w stosunku
do 1.256 tys. zł). Mniejszy zysk netto nie wynika z pogorszenia zrealizowanej marży (liczonej
procentowo) na sprzedanych towarach, która wykazała w II kw. 2017 r. nawet lekką poprawę.
3. Kursu EUR i USD utrzymujący się nadal na korzystnym dla spółki poziomie.
4. Niewielki, ale jednak, wzrost sprzedaży osiągnięty dzięki zwiększonej sprzedaży do dotychczasowych klientów, jak również sprzedaży do nowo otwieranych punktów.
Bio Planet rozpoczęła budowę sieci sklepów partnerskich Bio Planet. Intencją zarządu jest
doprowadzenie do bardziej kompleksowej prezentacji oferty spółki w sklepach partnerskich.
Bio Planet S.A. od 11 lat prowadzi sprzedaż żywności ekologicznej, którą konfekcjonuje pod markami własnymi firmy takimi jak: Bio Planet, Biominki, Bio Europa, Crystalline Planet oraz Bio Raj.
Na dzień 30 czerwca 2017 r. zatrudnienie w Bio Planet w przeliczeniu na pełne etaty wynosiło 210 osób.