Reklama
Partner portalu

DlaHandlu.pl – wiadomości handlowe, FMCG, ecommerce, franczyza, sieci handlowe

Browar Gontyniec chce rozwijać sprzedaż w kanale tradycyjnym

Grupa Kapitałowa Browar Gontyniec S.A. osiągnęła w IIII kwartale br. przychody netto ze sprzedaży na poziomie 2,4 mln zł, natomiast w analogicznym okresie 2014 przychody były równe 2,9 mln zł. Narastająco za trzy kwartały 2015 roku Grupa osiągnęła sprzedaż na poziomie 7,0 mln zł. Za taki sam okres roku 2014 Grupa osiągnęła sprzedaż na poziomie 7,7 mln zł.
Reklama

W III kwartale 2015 przychody ze sprzedaży piwa wraz z opakowaniami zmalały w odniesieniu
do III kwartału 2014 o 15,5% a narastająco w/w pozycje przychodów wzrosły o 1,1% w porównaniu do
9 miesięcy 2014.

Spółka w III kwartale i narastająco za 9 m-cy 2015 utrzymuje wzrost rentowności sprzedawanych wyrobów od 80% w III kwartale do 85% za 9 m-cy w porównaniu do analogicznych okresów roku ubiegłego. 

Wpływ na poprawienie rentowności oraz rygorów kosztowych miała zmiana strategii działalności spółki wdrożona w listopadzie 2014 roku. Strategia zakłada między innymi zrównoważenie udziału sprzedaży kanału tradycyjnego z kanałem nowoczesnym, zweryfikowano portfolio odbiorców
i wyeliminowano tych nierentownych. Na początku roku wprowadzono podział terytorialny Polski na
regiony, zatrudniono osoby odpowiedzialne za koordynowanie działań w regionach mających na celu
efektywną sprzedaż wyrobów i stałą opiekę nad punktami sprzedaży. Planowane jest do końca 2015
roku wzmocnienie sił sprzedaży o kolejne 4 do 5 osób działających bezpośrednio z klientami na rynku
tradycyjnym.

Do ważnych elementów nowej strategii spółki należy zaliczyć nowo otwarty punkt dystrybucyjny w Warszawie, którego głównym celem jest rozwój sprzedaży w kanale tradycyjnym i HoReCa na Mazowszu. Spółka planuje intensyfikację sprzedaży w tym regionie.

Reklama

Lista tagów

Zobacz komentarze (1)

Proszę podać imię
Proszę wpisać treść komentarza
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum