Reklama
Partner serwisu

DlaHandlu.pl – wiadomości handlowe, FMCG, ecommerce, franczyza, sieci handlowe

Carrefour chce testować kasy samoobsługowe w sklepach convenience

W tym tygodniu Carrefour chce wprowadzić pierwszą kasę samoobsługową do sklepu typu convenience – poinformował Marek Lipka, dyrektor działu convenience Carrefour Polska. Jego zdaniem, sklepy tego typu muszą stale ewoluować i precyzyjnie dostosowywać ofertę do potrzeb swoich klientów.
Reklama

- Co roku zmieniamy nasze koncepty sklepów convenience, dostosowując je do kolejnych potrzeb klientów. Bardzo dynamicznie rozwijający się polski rynek pokazał nam, że nie możemy z jednym konceptem funkcjonować w całej Polsce. Nie udaje się nam to, bo różne są oczekiwania klientów np. w małym mieście i w dużym mieście. To powoduje, że sklep musi odpowiadać bardzo precyzyjnie na potrzeby każdego klienta – mówi Marek Lipka.

Co więcej, także w tym samym mieście oczekiwania klientów są różne, w zależności od lokalizacji sklepu.

- W dużym mieście także nie można już mieć tylko jednego konceptu, bo inne są potrzeby klientów, np. sklepu w lokalizacji biurowej, inne w lokalizacji turystycznej, a jeszcze inne są potrzeby klientów, którzy mieszkają na osiedlu i przyjeżdżając po pracy chcą zrobić szybkie zakupy do domu - dodaje.

Dlatego model sklepu convenience Carrefoura jest bogaty w minikoncepty. - Tylko w ten sposób jesteśmy w stanie zaoferować naszym klientom i franczyzobiorcom rozwój rentowności. Gdybyśmy się zatrzymali w jednym miejscu i starali się oferować to samo w każdym mieście, nie byłoby to skuteczne i nie bylibyśmy w stanie rozwijać naszej sieci tak jak to robimy – tłumaczy Marek Lipka.

O trafności tej strategii może świadczyć fakt, iż dynamika otwarć nowych sklepów convenience w całej Polsce jest podtrzymana. - To świadczy o tym, że nasi franczyzobiorcy wierzą w to co robimy – ocenia dyrektor Carrefour Polska.

Jednym z wrażliwych tematów, w kontekście sklepów małopowierzchniowych jest obsługa kas. Jak ocenia Marek Lipka, dzisiaj w każdym sklepie, czy to w dużym formacie czy w małym lokalu, obsługa na kasie to kluczowy element. Im mniej pracowników, tym serwis jest słabszy.

Carrefour postanowił pójść w stronę automatyzacji obsługi. Automatyczna kasa została zmniejszona do potrzeb małego sklepu convenience.

- To coś, co moim zdaniem na rynku w Polsce już teraz jest niezbędne. Bez tego, za chwilę małe sklepy nie będą mogły istnieć – mówi Marek Lipka. - Może jeszcze nie jest to rozwiązanie tanie, bo modele kas do małych sklepów dopiero zaczynają się na rynku pojawiać, ale za chwilę będzie to obowiązek każdego małego sklepu. Dzisiaj, dzięki temu urządzeniu, możemy mieć dwie otwarte kasy, choć w sklepie jest jeden pracownik - tłumaczy.

Ważnym elementem są tutaj gabaryty kasy. Wielu dostawców tego typu sprzętu na razie wciąż myśli tylko o supermarketach i hipermarketach, gdzie można wstawić dużą maszynę. Niestety w małym sklepie kasa musi być mniejsza.

Jak poinformował Marek Lipka, w tym tygodniu kasa samoobsługowa, dostosowana do powierzchni małego sklepu, ma pojawić się w jednym z warszawskich sklepów convenience. Do tej pory, tego typu kasy stanęły już jednym z supermarketów sieci Carrefour w Krakowie.

Kolejnym rozwiązaniem do małych sklepów, które jest coraz częściej poszukiwane przez klientów, jest możliwość przyrządzenia lub odgrzania gotowego posiłku, czyli tzw. bistro. Obowiązkowe są także produkty typu food-to-go. Jak tłumaczy Marek Lipka, muszą one bazować na jakości, sklep powinien także posiadać duży wybór tych produktów, do zjedzenia na zimno czy na ciepło.

- Ta grupa produktów jest dla nas priorytetem, rozwijamy tą kategorię, bo widzimy rosnące potrzeby klienta jeśli chodzi o tę kategorię – mówi Marek Lipka.

- Natomiast jeśli chodzi o owoce i warzywa w małych sklepach, to kierunkiem rozwoju są pakowane produkty. Coraz mniej oferujemy produktów na kilogramy, ponieważ w sklepach convenience nikt już takich produktów nie szuka. Każdy natomiast zwraca uwagę na jakość i bardzo często chce kupić jedno jabłko, czy jedną gruszkę. Dlatego wdrażamy sprzedaż owoców i warzyw na sztuki – mówi Marek Lipka.

Reklama

Lista tagów

Zobacz komentarze (0)

Proszę podać imię
Proszę wpisać treść komentarza
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.